Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '17

 
Kategori
Üniversitelinin Sesi
 

Yatay Geçiş Yapmak İsteyenler El Kaldırsın!

Yatay Geçiş Yapmak İsteyenler El Kaldırsın!
 

      Bu bloğumun amacı; Kısa zaman önce deneyimlediğim yatay geçiş aşamalarını sizlerle payşarak yatay geçiş yapma düşüncesi olan arkadaşlara yardımcı olmaktır.

      Öncelikle yatay geçişin iki türlü olduğunu belirtmek istiyorum. Yani hem kurumiçi( Aynı üniversitede kalarak sadece bölüm değişikliği yaparak) hem de kurumdışı( Başka bir üniversiyeteye geçiş yapmak) şeklinde ikiye ayırmak mümkün. Benim yaptığım kurumdışı olduğundan bu konuda daha fazla bilgi sahibiyim ve bu konuda hislerimi sizinle paylaşacağım.

      Asla Ama Asla Olmaz Gözüyle Bakma!

      Ben Sabahattin Zaim Üniversitesi'n de sosyal hizmet lisans bölümü öğrencisiydim. Gerek hayalini kurduğum üniversite olmasından gerekse devlet üniversitesi olmasından dolayı Sağlık Bilimleri Üniversitesi'ne geçmek istiyordum. Ösym tercih sonuçlarında bu okul çıkmayınca üzülmüştüm ve o andan itibaren yatay geçiş yapmakla ilgili araştırmalara girdim. Birçok websitesinde, yatay geçiş her üniversite öğrencisinin hayali olduğunu fakat çok az kişinin bunu başarabildiği içerikli yazılar okudum. Bu tarz yazıları çok fazla ciddiye almadım çünkü gerçekten istersem başarabileceğimi ve ortaokuldan beri hayalini kurduğum tarihi üniversite binasında okuyabileceğimi biliyordum. Dediğim gibi asla ama asla ümitsizlik yaşamayın...

      İki türlü yatay geçiş yapılmaktadır. Birincisi geçiş yapmak istediğiniz okulda ki bir sene boyunca aldığınız not durumu ile( transkiript) ikincisi ise; Ösym puanınız ile geçiş yapmaktır. Ben not puanıma göre geçiş yapanlardanım. Bölümden bölüme değişebildiği için kesin bir şey söylemem doğru olmaz ama ben kendi okulum için 3.62 puanla ikinci yedekten giriş yaptım. 

     Benim gibi devlet üniversitesine geçiş yapmak isteyenlerin şu gibi dezavantajı var. Kontenjan azlığı... İstanbul üniversitesi, Sağlık Bilimleri Üniversitesi gibi devlet üniversitelerinde sosyal hizmet bölümlerinde genelde 3 kişi alınmakta. Bu rakam malesef ki çok az. Türkiye üzerinde ki bir çok üniversiteden başvuru kabul ediyorlar ve bu kadar başvurudan sadece 3 kişi kazanabiliyor. Bende gururla söylüyorum ki o 3 kişinin arasıdayım. 3 asıl 3 yedek belirlenerek isimler o şekilde üniveriste websitelerinden bildiriliyor. Ben 2.yedektim ve işte tam bu esnada umutlarımı kaybetmeye başlamıştım. Ancak bir asıl ve bir yedek kayıt yaptırmazsa sıra bana geliyordu ve herkes kayıt yaptırır diye düşünerekten ümitsizlik yaşadım. Tam olarak o kişiler kayıt yaptırmadığı için sıra bana geldi ve ben şimdi hayalini kurduğum, okumak istediğim üniversitenin bahçesinde, geçirdiğim onca heyecanı ve stresi düşünüyorum :)

     Yere Çakılmaktan Usandığım An Da Baktım Ki İstediğim Yerdeyim..

     Ayağıma gelen fırsatları kaçıran değil bu zamana kadar onları hep değerlendirmiş bir insanım. Şans diyerek imkansız gibi gözüken şeylerle hep ilgilendim ve onlara gerekli adımları attım. Bu yatay geçiş konusunda da 3.80 gibi puanlarla girmiş kişiler olduğunu bildiğim halde şansımı denemekten asla vazgeçmedim. Etrafımda hep beni yüreklendiren insanlar oldu. Eğer çevrenizde sizin umutlarınızı kırmaya çalışan,hayallerinizi söndürmek isteyen kişiler olursa onlara sakın itibar vermeyin. Siz şu küçücük gibi gözüken, ama sizi istediğiniz yerlere taşıyacağını düşündüğünüz yatay geçişte bile yeterki inanın, çalışın ve sabredin...( Konunun detaylarını öğrenmek isteyen arkadaşlarım yorum kısmına sorularını yazabilirler. ) 

     Teşekkürler...

     

 
Toplam blog
: 4
: 295
Kayıt tarihi
: 05.12.17
 
 

..