Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '13

 
Kategori
Kitap
 

''Gülbahar mevsimi- yeşil mavi hikayeler'' kitaplaşırken

''Gülbahar mevsimi- yeşil mavi hikayeler'' kitaplaşırken
 

Hikaye edebiyatımızda hep ikinci planda kalmıştır. Roman ve şiirin gölgesinden kurtulup, dünya ölçeğinde bir edebiyat ürünü olmayı başaramamış, Ömer Seyfettin, Refik Halit Karay ve Sait Faik Abasıyanık gibi büyük hikayeciler yetişmesine ve son dönemde sayısız hikaye kitabı çıkmasına rağmen beklenen o çıkışı bir türlü yakalayamamıştır.

Genelde olan bu durumu bir yazar olarak ben de fazlasıyla yaşadım. Roman ve biyografi dalında beş kitabım çıkmasına rağmen hikayelerimi bir türlü kitaplaştıramadım. Bunda yayıncıların hikayeye ters bakışı ve satış endişeleri baş rol oynasa da herhalde bol keseden dağıtılan ve çoğunlukla '' Al gülüm , ver gülüme '' dayanan hikaye ödüllerinden birini kazanamam da çok tesirli olmuştur.

Asıl beğeni sahibinin birkaç juri üyesi değil okuyucular olduğunu bir kez daha vurgulayarak, en sonunda '' Gülbahar Mevsimi- Yeşil Mavi Hikayeler '' adlı dosyamın kitaplaşmak üzere olduğunu söyleyebiliyorum. Yayıncımın ihtiyatlı davranarak şimdilik 500 adet basacağı bu kitabımdan dört hikayenin Milliyet Blog sayfalarında yayınlandığını ve daha şimdiden 500 okumaya yaklaştığını ifade ederek ikinci baskıya rahatça ulaşabileceğimi ümit ediyorum.

Gülbahar Mevsimi- Yeşil Mavi Hİkayeler'de çocukluğum ve ilk gençliğimi yaşadığım memleketim Rize'yi konu edindim.

26 Hikayeden oluşacak kitabın birinci bölümü '' Memleket Bir Özleyiştir'de '' Rize dışında yaşayan yarım milyon Rizeli'nin memleket özlemini, '' Bir Zamanlar Rize'de '' bölümünde 20.Yüzyılın başından sonuna kadar Rize Tarihini, '' Sevimli Dostlarımız '' bölümünde de yaşanmış iki hayvan hikayesini işledim.

Ben inanıyorum ki eğer Yeşil Mavi Hikayeler tutulursa Trabzonlu bir yazar arkadaşımız '' Bordo Mavi Hikayeler'i '' , Amasyalı bir yazar '' Yedinci Şehirden Hikayeler'i '' ve Bursalı bir yazarımız da '' Yeşil Beyaz Hikayeler'i '' kaleme alacaktır.

Böylece Anadolu'nun asıl ruhunu yakalayan, kendi insanımızı abartıya kaçmadan ve güler yüzlü bir anlatımla, kendi özüyle hikaye eden bir edebiyat akımı yeşerecektir.

Yeşil Mavi Hikayelerde buluşmak üzere..  

 
Toplam blog
: 343
: 446
Kayıt tarihi
: 19.02.11
 
 

Marmara Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi mezunuyum. Teknoloji Yönetimi dalında mast..