Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '18

 
Kategori
Güncel
 

104 Yıl Yaşasam Ben de Ötenazi İsterdim, Ölmeyi İsteyecek Kadar Yaşamıyoruz ki

104 Yıl Yaşasam Ben de Ötenazi İsterdim, Ölmeyi İsteyecek Kadar Yaşamıyoruz ki
 

“Avustralya'nın en yaşlı bilim insanı olan 104 yaşındaki David Goodall bu ay içinde İsviçre'de kendi yaşamına son vermek istediğini açıkladı. Goodall'un kararı ötenazinin yasa dışı olduğu Avustralya'da bu konudaki tartışmaları alevlendirdi.

Avustralya'nın en yaşlı bilim insanı olan 104 yaşındaki ekolojist Goodall'un ölümcül bir hastalığı bulunmuyor ancak yaşam standartlarının kötüleştiğini savunan Goodall bu ay İsviçre'nin Basel kentinde ötenazi yaptırmak için randevu aldı.”(internet)

Yaşama becerisini kaybeden canlı ölmeli yani zamanı gelmiş, ama işte ölmek de öyle hemen olmuyor.

Peki, zamanı gelmiş diyoruz, zamanı ne zaman? Vücut bitince…

Bizler bu hale gelemiyoruz. Avustralyalı 104 yaşındaki bilim adamının durumu özel bir durum değil, hepimiz ömrümüzün sonunda bu durumda olmamız gerekiyor; 104 olmaz da 94 olur ama bu yaşlarda.

Peki hangimiz görüyoruz bu yaşları. Artık ölmek istiyorum diyebilmek de şans. Siz diyorsunuz ki yüz yıl yaşasın ama sağlam olsun, nasıl olacak bu?

104 yaşındaki adama acıyacağımıza 60-70 yaşında ölüyoruz kendimize acıyalım. Vücut bittikten sonra ölüm nasıl olursa olsun; ama biz deyim yerindeyse bir yerimiz arızalanıyor canlı canlı toprağa giriyoruz. Artık ölmek istiyorum diyen biri yaşayacağı kadar yaşamıştır, biz ise ölmek istemiyorum diyoruz, 60’ında kim ölmek ister?

Yapılacak şey kafa yapısını değiştireceğiz.60-70 yaş ölüm yaşı değil, normalde 90 üzerine çıkmanız lazım. Belki bunu ben de başaramayacağım çünkü yanlış yaşanmış yıllarım var.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..