Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '06

 
Kategori
Haber
 

12 Eylül mü o da ne?

12 Eylül mü o da ne?
 

Bu akşam bir televizyon kanalının ana haber bülteninde izlediğim bir haber bana “eh yani bu kadar da olmaz” dedirtti…

Bir muhabir sokakta gençlerle röportaj yapıyor. Konuştuğu genç arkadaşlarda en az 20 yaşında var. Muhabir soruyor bir genç arkadaşa:

-Bugün ayın kaçı?
- 12 Eylül diye cevap veriyor arkadaş.
-Peki diyor muhabir 12 Eylül’de ne oldu biliyor musun? Cevap geliyor:
- Hayır bilmiyorum.

Muhabir de hani belki dalgınlığına geldi çıkaramadı diye hatırlatmaya çalışıyor kendisiyle röportaj yapılan arkadaşa:

-12 Eylül 1980 tarihi sana bir şey anımsatıyor mu peki?. Genç arkadaş da bu hatırlatmaya rağmen hala aynı şaşkın yüz ifadesi.
-Hayır anımsatmıyor, ne olmuştu ki?

Sonra muhabir en az altı kişiye daha aynı soruyu yöneltiyor. Ancak hepside ağız birliği etmişçesine aynı yanıtı veriyorlar:

-Hayır 12 Eylül 1980 tarihi bana bir şey anımsatmıyor…

İzleyince gerçekten çok şaşırdım ve çok üzüldüm. Neler oluyor bize böyle. Kendimizden, yaşadığımız ülkeden, topu topu yirmi altı sene önceki yakın geçmişimizden nasıl bu kadar bihaber olabiliyoruz. O günleri yaşamış olanlar dışında hiç kimse hatırlamıyor mu 1980 darbesini? O darbe ki hala ürünü olan antidemokratik bir anayasa ile yönetiliyor bu ülke.

Üzülüyorum çünkü darbe gerçekten amacına ulaşmış: “12 Eylül 1980 mi? O da ne abi” diyebilecek kadar apolitik bir genç nesil ortada arzı endam ettiğine göre… Tabi ki herkesi aynı kefeye koymuyorum. Sonuçta bende bir gencim ve etrafımda tanıdığım son derece zeki ve bilinçli arkadaşlarımda var. Ancak gençliğin çoğunun apolitik olduğunu da kesinlikle göz ardı edemeyiz. Bu yazının konusu olan 12 Eylül röportajı da bunu kanıtlıyor zaten.

Düşünsenize 20 yaşına gelmiş koskoca insanlar Türkiye tarihinin en önemli olaylarından birini anımsamıyorlar bile. Gerçekten şaka gibi. Yok şakada değil kabus gibi…

 
Toplam blog
: 130
: 5076
Kayıt tarihi
: 08.08.06
 
 

Ege Üniversitesi Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi bölümü mezunuyum. Şu anda Marmara Üniversitesi ..