Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ağustos '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Adıyaman’a Fildişi Sahilleri'nden damat var

Cumartesi günü öğlen namazı için camideyiz. Sağ yanımda siyahi, sol yanımda başka bir siyahi!.. Namaz kılışları bizden farklı, ama sonuçta imama uymuşlar, bizimle beraber saf tutmuşlar. İkindi vakti, yine aynı manzara. Namazdan sonra dayanamadım, "Allah kabul etsin" diyerek ellerini tuttum ve sıkıca kavradım. İkisi de gençti. Allah var, ikisi ede yakışıklıydı. Her ne kadar derileri siyah olsa da, güzel bir yüz görüntüsü vardı.

"Allah kabul etsin" sözüme karşılık, “sağ ol ağbi” derken, daha da şaşırdım.

Türkçe konuşuyorlardı. Hem de benim gibi, rahatça konuşuyorlardı. Derken sohbetimiz devam etti.

- Hayırdır inşallah burada ne işiniz var burada.

- Nişan yaptık, düğün yapacağız..

- Nerelisiniz?

- Fildişi Sahilleri

- Maşallah, ya arkadaşınız?

- O da Nijeryalı,

- Ne iş yapıyorsunuz?

- Gaziantep’te İngilizce öğretmeniyiz.

- Maşallah, ne kadar güzel!

- Peki, Adıyaman, neresi, Fildişi Sahilleri neresi?

- Nasip işte.

- Peki, kayınbaba kim, nişanlın nerede?

Tam o esnada cami cemaatinden olan arkadaşımız, dostumuz devreye girdi.

- Benim damadım olacak, kızımla nişanlanacak, evlenecek, dedi.

Şöyle sırtından kavrayarak, yarı şaka, yarı ciddi; “madem öyle niye söylemiyorsun, konuşmuyorsun” dedim. Gülüştük.

- Ne güzel konuşuyor işte, kendisi rahatça anlatıyor işte, dedi.

Evet, gerçekten çok güzel Türkçe konuşuyorlardı.

- Maşallah, Maşallah, Allah hayırlı uğurlu etsin, ne kadar güzel, derken, cami cemaati etrafımızda toplandı. Herkes bir şeyler soruyordu. Hepsine tek tek cevap veriyorlardı.

O arada:

“ İşte dostlar, arkadaşlar,  şu güzelliğe, şu muhteşem tabloya bakar mısınız?” dedim.

“Rengi, dili, mezhebi, vatanı, milleti ne olursa olsun, bakın hep bir arada, hep aynı camide, aynı namazda, aynı saftayız, ne kadar güzel değil mi? Bakın siz Fildişi Sahilleri'nden, arkadaşınız Nijerya’lı, bize müezzinlik eden Suriye’li, bir kısmımız Türk, bir kısmımız Kürt. Bizleri bir araya toplayan bir arada tutan tek şey nedir biliyor musunuz? Allah (cc), Din, İslam’dır. Bu da dinimizin bir başka güzelliği!.”  dedim.

O akşam Fildişi sahillerinden olan İngilizce öğretmeni Mahamoudou Tiemtore ile Adıyamanlı resim öğretmeni Sakine Demir, düzenlenen düğün töreni ile evlendi.

Acı olan şey neydi, biliyor musunuz?

O akşam nişan merasiminde fazla kalabalığın olmamasıydı.

Yakınlarından başka kimsenin katılmadığı törende, genç çiftlere hayırlısı olsun diyor, hem gençleri, hem de ailesini kutluyorum.

 

Kerim BAYDAK

kbaydak61-artan@hotmail.com

 
Toplam blog
: 1022
: 214
Kayıt tarihi
: 06.11.12
 
 

Kerim BAYDAK 01.01.1961  ADIYAMAN  doğumlu.. 2003 yılında Anadolu Üniversitesi  İşletme Fakultesi..