Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '12

 
Kategori
Mizah
 

Anlatılmaz rüya

Anlatılmaz rüya
 

google alıntı


Bazı rüyalar anlatılamaz.

İnsanoğlu hayatı boyunca, gördüğü rüyaların tümünü anlatmamış veya anlatamamıştır.

Bazı rüyalarda unutulduğu için, anlatılamamış, bazıları da rüyaya konu olan kişinin konumu

anlatmaya engel  olmuş.  

Geçmişten bir anı;

Okul adının " Medrese", diploma adının " İcazet" olduğu zamanda medresede tatil başlamış.

Hoca tüm öğrencilerine icazetlerini vermiş, geriye kalan üç öğrencisine "sizi yeniden imtihan

edeceğim . Eve gidin, gece gördüğünüz rüyayı burada bana anlatırsınız, ona göre icazetlerinizi

alırsınız" der.

Talebeler eve giderler, sabah medreseye gelirler.

Hoca A.....ya  "Anlat bakalım gördüğün rüyayı".

"Hocam, dün gece sizinle gök yüzünde bulutlar üzerinde uçuyorduk..."

Hoca "Anlaşıldı oğlum, al icazetini sen git."

B....ye  "Sen anlat evladım rüyanı"

"Hocam dün rüyamda sizinle çayırlı, çimenli..."

Hoca, "Anlaşıldı, anlaşıldı oğlum, sende icazetini al git."

Sıra C....ye gelir. "Sen anlat evladım"

"Hocam, ben gördüğüm rüyayı anlatamam, utanırım,"

"Neden oğlum, insan rüyasını anlatamaz mı?"

"Hocam haya ederim, beni affedin. İcazet de istemiyorum. Ne olur bana o rüyayı sormayın" der.

Hoca fazla ısrar etmez."Peki oğlum, sen yine eve git. Bu gece göreceğin, rüyayı yarın bana anlatırsın"

der, gönderir. 

C...eve gider,  "Allah'ım ne olur dün gördüğüm rüyayı bu gece bana gösterme, başka rüya göster" diye

dua eder ve yatar. Fakat yine aynı rüyayı görür. Sabah medreseye gelir, Hoca "C... anlat bakalım yeni 

rüyanı. Nasıl bir rüya gördün?"

"Hocam maalesef yine aynı rüyayı gördüm. O yüzden anlatamam utanırım. Beni bağışlayın, icazeti de

vermeyin Hocam". Hoca "Oğlum bazı rüyalar anlatılamaz, öyleyse sen yine eve git, bu kez göreceğin

rüyayı yarın bana anlatırsın. Tatil başladı, bu imtihan bitsin ikimizde tatile çıkalım artık" der. 

C...eve gider. "Ey büyük Allah'ım sana yalvarıyorum, ne olur bana iki gün üst üste gördüğüm rayayı

tekrar gösterme, başka bir rüya göster" diye dua eder.. C... uykuya dalar. Yine aynı rüyayı görür, sabah 

medreseye gelir, Hoca C.... anlat bakalım  yeni rüyanı der.

C.....Mecburen "Hocam affedersiniz, çok özür dilerim rüyamda sizi eşek olarak gördüm" demek 

zorunda kalır. Hoca "Anlaşıldı oğlum. Rüyadır, sen yine eve git bu gece göreceğin rüyayı yarın

anlatırsın. Yalnız yanına bir makas al, şayet aynı rüyayı görürsen hiç acıma, hoca falan da dinleme

eşeğin kulaklarını kes" der.

C... eve döner. Yatmadan önce "Allah'ım ne olur üç gündür gördüğüm rüyaları bu gece bana

gösterme. Başka bir rüya göster" diye dua eder. Yanına bir de makas alıp yatar. Aynı rüyayı görür.

Makasla eşeğin kulağını keser. Sabah uyanınca kendi kulağını kestiğini görür. Sargı bezi falan,

medreseye gelir. Hoca "Oğlum hayrola bu ne hal" diye sorar.

"Hocam sormayın yine aynı rüyayı gördüm, eşeğin kulağını kesecektim, kendi kulağımı kesmişim".

Hoca "Oğlum, aslında sen eşek olduğun için beni rüyanda eşek olarak görüyorsun. Al icazetini, 

senin nasıl eşek olduğun icazetinde de yazılı".

 

 

Mehmet BURAKGAZİ / MERSİN

                                                                                                                             

 
Toplam blog
: 608
: 2204
Kayıt tarihi
: 12.04.12
 
 

Bingöl'de, Baharın son ayında, ikindi üzeri un ambarı (kiler) arkasında, ebesiz, hemşiresiz, Emin..