Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '08

 
Kategori
Anılar
 

Annem hala benim yaktığımı sanıyor

Merhaba,

Sevgili arkadaşlar gene uzun bir aradan sonra herkese merhaba diyorum, O kadar yoğun ve de koşuşturmadan sonra ancak yazabilme imkanı buldum. Sanki günler yarış atı gibi devamlı peşindeyim ama bir türlü tutamıyorum.

Dün bir arkadaşımla beraber kordonda kahve içme fırsatı bulabildim size de tavsiye ederim her ne kadar havalar bir türlü düzelmese de artık dışarılara çıkmanın zamanının geldiğini düşünüyorum; ama gene de bir hırka almadan çıkmayın üşüyebilirsiniz.

Geçenlerde yeğenimle biraz sohbet ettik derslerinin bazıları iyi değildi. Sonuçta üzülüyor çocuk ama ailelerin yılmadan ve de çok sert olmadan yol göstermesine ihtiyaçları var ben yeğenime orta okulda yaşadıklarımı anlattım.

Orta okula başladığım ilk yıldı bizim yaşadığımız mahalleden tek ben okula devam ediyordum.Diğer arkadaşlarım aileleri tarafından ev kızı olmaları uygun görüldüğünden evde kısmet beklemeye aday olmuşlardı bile zaten bende kız çocuk gibi değildim ki elimde erkek çocukların okuduğu dergiler vardı boynum da kocaman çivi asılıydı çamurda çivi atmacaya bayılırdım her bulduğumuz çamurlu alan bizim için bir nimetti.

Ama her şey istenildiği gibi gitmiyor maalesef bu kadar avare bir çocuk olursanız ailemin bütün uğraşmalarına rağmen sınıfta kalmam kaçınılmazdı;babamın karşısına dikildim ben okumayacağım dedim babam çok kızdı hayır dedi sen okuyacaksın bizim gibi olmayacaksın ama ben sıkıntıya gelmek istemiyorum derken peki dedi babam madem böyle o zaman evde oturmak yok çalışacaksın ve de evin bütün işlerini sen yapacaksın.

Bir anda çok sevindim oh be özgürlük varmış ne ders düşüncem nede sınav bende diğer kızlar gibi evde ayaklarımı serip yatacağım, nasıl olsa babam bana acır çalıştırmaz hem ben zaten küçüğüm diye düşünürken bir den her şey tersine döndü babam bir gün eve geldi ve de yarın işe başlıyorsun dedi.

Bir direksiyon fabrikasına fason iş yapan bir firmaya babam beni götürdü direksiyonlar ilk önce eğe yapılacak sonrada zımpara olacak.Önüme bir sürü yığıldı ellerim şişti önce sonrada patladı yüzüm gözüm kapkara iş bitince krem deterjanla elimizi yüzümüzü yıkıyoruz.Hava soğuk ellerimiz çatladı kanıyor aynen araba tamiri yapan çıraklar gibiydim.Bu arada büyüklerde arada kafamıza vuruyor annem bana acıyor ama babam hayır devam edecek diyor.Annem saçlarımı erkek gibi kesti bir akşam artık anladım ki kurtuluşum yok.

Bir gün eve gelirken ayni sınıfta okuduğum bir kız arkadaşımla karşılaştım ben sevinçle ona doğru gidip elimi uzattım birden elini geri çekti a dedi ne kadar pis ellerin var.İşte o anda Cem Karaca’nın müziği olmalı fonda işçisin sen işçi kal giy dedi tulumları tabii ki bu olay benim için bir dönüm noktası oldu.

Bir süre sonra o firma yandı.Annem hala oranın benim tarafımdan yakıldığını düşünüyor.Tabii ki öyle bir şey yok daha sonra farklı yerlerde de çalıştım ama ilk sınavda bütün zayıflarımı verip sınıfımı geçtim.Bu benim için çok büyük ders oldu buradan ben babama çok ama çok teşekkür ediyorum.İyi ki bana böyle bir ders verdi ve de ben hayata farklı bir yerden başladım.Ama ben babamla ailemle gurur duyuyorum.

 
Toplam blog
: 45
: 930
Kayıt tarihi
: 03.02.08
 
 

Merhaba en modern en yeşil ve de yaşamaktan zevk aldığım İzmir' de yaşıyorum. Bornova Suphikoyuncu l..