Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '08

 
Kategori
Özel Günler
 

Atatürk'ü anma günü

Atatürk'ü anma günü
 

Mustafa Kemal ATATÜRK'ü anmaya devam ediyoruz

Cumhuriyet Bayramı ve arkasından gösterime giren "Mustafa" filmi, şimdiye kadar bu kadar uzun süre hakkında konuşmadığımız Mustafa Kemal Atatürk'ü sık sık anmamıza neden oldu. Bu sayede pek çok insanımız, Atatürk konusundaki bilgilerini tazeledi; pek çok insanımız da Atatürk bilgilerin, çoğaltma fırsatını elde etti.

Bu nedenle ben de, bugün anlamlı gördüğüm iki şiirle farklı bir şekilde bu anma gününe katılmak istedim. Şiirlerden birnin adı "ATATÜRKÇÜLERE" diğeri de "YENİ MİLLETVEKİLLERİNE". Bu şiirlerin adlarını ben koymadım; orjinal adları böyle.


ATATÜRKÇÜLERE


Öyle sırtüstü yatıp dinlenecek gün değil;
Daha yapacağımız çok şeyler var çocuklar!

Ne kadar erken yağdı, gördünüz ya yeniden
Nice güvendiğimiz dağlara kar, çocuklar!

İlerden ta uzaktan el ediyor durmadan
Batılı arkadaşlar; vaktimiz dar, çocuklar!

Toplandık mı başbaşa, verdik mi el ele biz
Su çekilir, dağ çöker, bora susar çocuklar!

Sizi bir bir tanıyıp alnınızdan öpmeye
Mustafa Kemal yolda, hey bahtiyar çocuklar!


BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR

YENİ MİLLETVEKİLLERİNE


Haklısınız, bir büyük bir devlete vekilsiniz;
Göğsünüz kıvanç dolu, gerildikçe gerilir

Bilin ki Atatürk'ün kurduğu Ankara'ya
Atatürk'ün yolundan yürüyerek gidilir

Anıtkabir'e gidip de yürekten baş eğmeyen
Günü gelir çarpılır, düşer, yere serilir

Bir avuç yobaz için, bir sürü cahil için
Devrimi çiğneyecek ayak varsa kırılır

Bir de bakarsınız ki, her meydanda bin kere
Her genç Türk'te bir Atattürk dirilir


BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR


X X X

Fazla bulmazsanız, çok yıllar önce ilköğretim çocukları için yazdığım bir şiiri de, konu ile ilgili olduğu için aşağıya alıyorum.


ÇOCUK AĞZIYLA ATATÜRK


Öğretmenim gösterdi "İşte Atatürk"
Yazdım defterime "en büyük Türk"
Sonra dedi ki "vatanı kurtardı"
Canım kurban olsun sana Atatürk

Okumayı kolaylamış, fabrikalar kurmuş
Çarşafı kaldırmış, şapkayı koymuş
Kadına hak vermiş, onu yüceltmiş
Canım kurban olsun sana Atatürk

Kısa olmuş yaşamın erken ölmüşsün
Görememiş seni öğretmenim de üzgün
Okulda söz veriyoruz, hepimiz her gün
İçimizde yaşatacağız seni Atatürk


cdenizkent


NOT : Sali günü yayıma vereceğim "Mustafa Kemal ve Vahdettin" adlı bloğumu okumanızı isterim.

 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..