Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '07

 
Kategori
Kitap
 

Bir Avuç Gökyüzü / Çetin Altan

Bir Avuç Gökyüzü / Çetin Altan
 

Resim alıntıdır


Bugün öğleyin başka bir kategoride blog yazdım bir türlü yayına girmedi. Oysa kitap yazdığım zaman en fazla 10 dakika sürüyor. En iyisi ben hep kitap kategorisinde yazayım. Zaten en çok onlardan anlarım... Çetin Altan üstadı hepimiz farklı çalışmaları ile biliriz, sivri kalemi ile tanırız.

Onun dört romanından ikisini okumuşum. Birisi "Bir Avuç Gökyüzü", diğeri "Büyük Gözaltı"... Yazarın başka dalda eserleri de var tabi ki.

Ajandama Yazdıklarım:

Bugün 13 Eylül. Kitabı bitireli bir hayli uzun zaman geçti, ama bir türlü fırsat bulup ajandama yazamadım. Anlatım itibarıyla malum, Çetin Altan tanınmış bir kişilik. Herkes onu tanıyor, anlatmaya gerek yok.

Kitapta ilgimi çeken tek şey;  kahramanların hiçbirinin adı yok. Hep "o kadın" ya da "o adam" , diye geçiyor. Yazarın anlatmak ya da vurgulamak istediği neydi acaba? Yine de kimin kim  olduğu anlaşılıyor..

Konu çok tanıdık; düşünce suçları ve o bilinen hapishane sahneleri ve dönen dolaplar. Birçok kitapta aynı şeyleri okudum. Alıntı yapacak hiçbir özdeyiş ya da atasözü de bulamadım.

İsteyenler okuyabilir.Önerilir.

Okuduğum tarih:20-25 Ağustos 2002

Bir Avuç Gökyüzü-Çetin Altan
Milliyet Yayınları-1.Basım-1979

Kitapla İlgili Yayınevi Notu:

"Bir Avuç Gökyüzü", Çetin Altan'ın Bükreş'de, Paris'de, Buenos Aires'de de yayınlanmış bir romanı...

Roman, Türkiye'de ilk yayınlandığında "müstehcen" iddiasıyla hemen toplattırılmış, Altan da mahkemeye verilmişti. Uzun süren bir yargı sonunda kitap da, yazarı da aklandı. Daha sonraları "Bir Avuç Gökyüzü", Ümit Elçi'nin yönetmenliğinde sinemaya da aktarıldı. Başrollerde Zuhal Olcay ile Aytaç Arman vardı.

Çetin Altan bu romanında, siyasetçileriyle bürokratları çeteleşmiş adsız bir ülkede, çağına layık olmaya çalışmanın bedellerini çok değişik bir kurguyla anlatıyor...

(İç Kapak)

Bu roman okuyucuyu yüreğinden yakalayarak, anlattığı öykülerdeki kahramanın gölgesi gibi, sonuna kadar, adım adım sürüklemekte...
-Nouvelles Litteraries-

 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..