Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mayıs '15

 
Kategori
Turizm
 

Değişimin götürdükleri, değişimin getirdikleri!

Değişim değişimi görmeyenlerin gittiği değişimi fark edenlerin, değişenlerin kaldığı bir sistemdir.

Mutfakta değişim çok zor bir iştir mutfak şefinin düşüncelerinin yansımasıdır zorolan tarafı bu düşüncelerini üretime yansıtacak ekibin olmasıdır. 

Bu gün bakıyorsun bütün otellerde, işinde kaliteli personel sorunu var bunun pratik çözümü personel fiyatlarını artırmak olarak görünüyor ama bu kadar çok açılan otele yetecek kadar işinde kaliteli personel yok işte burada sorun başlıyor her otele düşen işinde kaliteli personel çok ama çok az, en son duyduğum belli sayıda personel bulana hemen getirdiği personelin başına şef veya müdür pozisyonu veriliyormuş. Şuan otellere operasyon bölümünde çalışan şef veya müdürlerin elaman bulmaları tamamen kendi çevresinden veya daha önce çalışmış olduğu personel bu ekibinin % 10 nu teşkiletmektedir gerikalanını dışarıdan bulmaya çalışmaktadır. İşin genel özeti bu.

Değişim burada başlaması gerekir

1)   Personel sorunu

Turizm otelcilik okullarında okuyan öğrenciler stajyer olarak çalışıyor ama 4üncü sınıfa gelince mezun oluyor sonra onu işe almıyor, tekrar stajyer olarak 1.2.3, sınıf öğrencileri stajyer olarak çalıştırıyoruz yani okulu bitiren öğrencileri personel olarak kadromuza almamız gerekir böylece personel sorunun belli aşamada çözmeye başlarız hem ileriye dönük sistem bilinçli okumuş genç aşçı kardeşlerimiz yetişir işletmelerin stajyer politikasını değiştirmesi gerekir.

2)   Kaliteli personel sorunu

Devletimizin turizm çalışanları konusunda kışın desteleme sistemi getirmesi gerekir.

Öneri. Kışın kapalı olan otellerde personelini kışın bırakan otellere işçinin sigortası konusu  devlet tarafında karşılanması ve kışın işletmelerin personel eğitim vererek sezona  hazırlanması işsizlik parasını maaşın üçte birini kadar devlet tarafından ödenmesi veya belli bir limit ayarlanması bu durum personel devamlılığı ve ekonomi anlamın dada çok faydası olacaktır  bu harcamalar sisteme dahil olacaktır.

3)   Kaliteli hizmet sorunu

Kalite eğitimi almış personel işletmelere kalite kendinden gelecektir.

Şimdi personel olmadan kalite bekleyen durumuna düşüyor işletmeler.

Değişimin götürdükleri Değişimin getirdikleribunlar oluyor herhalde Ama geç kalmış değiliz turizm işletme yönetici derneklerinin ve diğer kurumlar bu konuda düşüncelerini devleti yönetenlerle paylaşması ve bir noktada anlaşması gerekir.

Benim düşüncelerim bunlardır daha güzel çözüm önerileri olabilir ama bir yerden başlamazsak bu gidişle daha büyük sorunlar la karşılaşmamız çok doğal olacaktır.

Saygılarımla

    Ramazan KIR

    Executive Head Chef

 
Toplam blog
: 18
: 1523
Kayıt tarihi
: 25.05.11
 
 

Ramazan Kır; ( Cici oğlu Etem’in) 4. çocuğu olarak 1964 yılında Emirdağ'a bağlı Davulga'da Kasaba..