Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ekim '18

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Devrim’in Yıl Dönümü Geldi. Yeni Yaşı Kutlu Olsun.

Devrim’in Yıl Dönümü Geldi. Yeni Yaşı Kutlu Olsun.
 

Ünal Türkeş, Işık içinde yatsın.


Devrim’in yıl dönümündeyiz.  Kuruluş yıl dönümü mü? 19 Ekim 1960. Devrim yılların siyasal, sosyal,  tarihsel, kültürel birikimlerinin geçtiği gazetenin adıdır.

Devrim’de  heyecan dalgaları yıllar öncesine dayanır.

Devrim’le buluşmak. Bizim büromuzdan (Oktay Ekinci) yayılan yazılar, Oktay Ekinci’yle yığılan belgeseller, mimarlar, yazılar, kentler, ören yerleri.

Devrim’de yazdı Oktay ağabey. Yazılarını daktilo ederdim. O zaman mekanik daktilo vardı. Sonraki yıllar bilgisayar Türkiye’ye girmeye başladı, henüz büromuzda yoktu. O yıllarda bilgisayar kursuna gitmiştim.  Program yapmasını öğrendik. Üç sistemde almıştık..

Benimle başlayan  süreçler Devrim gazetemiz aynı heyecanı vermektedir. Günümüz sosyal, toplumsal, kültürel olaylarını yazıya dökmeliydi.

Elbette Devrim’de yazacaktım. Ünal ağabeyin gazetesinde. Ünal Türkeş gibi bir tarih meşalesinin gazetesiydi. Yerkesik’le uzayıp giden kökler, yıllar, bağlar.

Tüm yazılı basın dostlarımız tabii ki. Ancak yazın yaşamım Devrim’de devam etmeliydi. Devrim’de devam edecektir.

Gazetenin arşivi Muğla’nın tüm olaylarını kucaklar. O arşivde önemsediğim O Ünal ağabeyin yazıları. Çok özeldi. Köşesini özledik tabii ki.  Muğla’nın köklerine saygılı yazılarını.

Devrim’e uğramak. Gazeteye gideceğim dersiniz ya! Bambaşka duygu yaratır. Neden? Çünkü ekoldür gazetem.

Şimdi  damadı Mahir  bey yönetiyor. Zaman zaman Aslı hanım geliyor. Gazetenin çalışanları gazeteyi   Devrim’i özümsediler. Sevgili arkadaşlarımı kutluyorum.

Gerçekten güler yüzle çalışıyorlar. Devrim kurumsallaşmış bir gazetedir. Yarım asrı geçti Gazete’m.  Hep derim ki bilinçli ellerde olmalı.

Şimdi yönetim ve kadrosunun güzel olduğunu biliyorum. Nice güzel haberlere, toplumun öğreneceği haberler ile objektif habercilik ilkesine imza atacaktır.

Muğla’da yazılı basın Muğla’nın geleceğe ışığıdır. Bu arşivle şehir yeniden kurulabilir.  Şehir yeniden canlandırılabilir. Ünal Türkeş’in arşivi ile şehir başta başa kurulur.

Şehrin kültürel ağları yeniden geliştirilebilir.

Bir Anadolu Gazetesi’nin yaşamsal önemi büyüktür. Gazetem  Devrim Muğla’nın geleneksel  yaşamına büyük katkı koymaktadır.

Devrim’de hep birlikte nice güzellikleri, sağduyuyu, huzuru, güveni yaşayalım. Devrim’in yeni yaşı kutlu olsun.

Sevgili Ünal ağabeyi, Melda ablayı sevgiyle, saygıyla anıyoruz.

Gazetenin kurulduğu günden bu yana tüm o kadrosunu saygıyla anıyorum. Selamlıyorum.

Mahir beyi kutluyorum . Şimdi o Muğla’nın belgeselini  gazetemiz Devrim’i yürütüyor.

Devrim’in okuyucularını, sevenlerini, dostlarını, gazetenin camından okuyup geçen, yolu Devrim’den geçen herkesi kutluyorum, selamlıyorum.

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..