Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '15

 
Kategori
Psikoloji
 

Doktor Wayne W. Dyer'in ardından

Doktor Wayne W. Dyer'in ardından
 

En büyük hayallerimden biriydi onun ellerini tutup, gözlerinin içine bakarak, minnetle "hayatımı değiştirdiğin için teşekkür ederim" demek... Bu hayattaki en büyük idolüm olan, yazar psikolog doktor Wayne W. Dyer yaşama gözlerini yumdu. Vefat haberini aldığımda öyle bir şaşkınlık yaşadım ki, bu şaşkınlığım ölümün doğallığını adeta inkar ediyordu.

Onun kitapları ile ilk kez 1992 senesinde tanıştım. Hayatımda okuduğum ilk kişisel gelişim yayını onun 1976 senesinde yazdığı "Hatalı Alanlarınız" adında, dünyada milyonlarca baskı yapmış kitabıydı.

O kitap sayesinde tek başıma ayaklarımın üzerine basmayı, ama en önemlisi "HAYIR" demeyi, kendi hayatımı kurmayı ve hatta vicdan azabı duymadan akrabam bile olsa bana zarar vermiş kişilere arkamı dönmeyi öğrendim. Drama oyunları ile beni köle gibi kullananlardan kurtulmayı, kanımı - iliğimi sömüren insanlardan hayatımı arındırmayı yine onun kitapları sayesinde öğrendim. Param psikolojik yardım almaya yetmeyecek kadar azken, onun kitapları bana psikolog oldu.

Ona hiç teşekkür edemedim. Bir küçük mesaj bile yazıp, bu teşekkürümü dile getiremedim. Çünkü ona hayatımı nasıl değiştirdiğini bizzat kendim anlatmak istiyordum. Yaşadıklarım o kadar uzun ve çetrefilliydi ki upuzun bir email ile onun vaktini almayı istemedim.

Ardından gözyaşı dökerken eşime "aslında çok bencilim... Onu bir daha görme şansım olmadığı için, artık başka kitaplarını okuyamayacağım için ve ona bizzat teşekkür etme şansımı yitirdiğim için ağlıyorum" dedim. Çünkü onun eterik  bedeninin bu dünyadan ayrılırken, sevenlerinin gözyaşları yüzünden acı çekmesini gerçekten istemiyorum. Bu yüzden... Tamam ağlamak yok artık!

Eğer doktor Wayne W. Dyer'in hiçbir  kitabını henüz okumadıysanız, tavsiye ederim, mutlaka "Hatalı Alanlarınız" ile buna başlayın. O artık bu dünyada yok, ama o muazzam düşünceleri kitapları vasıtasıyla pek çok kişiye yeniden yaşama kuvveti vermeye ve yol göstermeye devam edecek.

Son olarak yazımda kullandığım resimden kısaca söz etmek istiyorum. Bir konuşmasında dinlemiştim, Doktor Wayne W. Dyer kanser hastası bir arkadaşından bahsetmişti. Bu arkadaşı öldüğünde bir kelebek olup ona geleceğini söylemiş. Vefatının hemen akabinde bir sabah işte bu resmin çekildiği gün, fotoğrafta gördüğünüz bu kelebek konmuş eline ve o kelebek bütün gün Wayne W. Dyer'in çevresinde dolanmış. Şimdi Wayne W. Dyer de bir kelebek olup, omzumuza konacak...  

Teşekkürler Doktor Wayne W. Dyer!

Victoria Toumit

 
Toplam blog
: 50
: 8547
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Gazetecilik mesleğine ilk olarak Hürriyet Haber Ajansı'nda muhabir olarak başladım. Daha sonra Ümit..