Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '11

 
Kategori
Kitap
 

Dr. Kenan Erzurum’u okumak

Dr. Kenan Erzurum’u okumak
 

Dr. Kenan Erzurum


Duymayanlar duyanlara sorsunlar; / Kitapları sile sile yok ettik. / Yanlış mı doğru mu karar versinler; / Gerçekleri bile bile yok ettik .” — Dr. Kanan Erzurum

Şairimizi tanımak isteyeceğinizi düşünerek önce özgeçmişini okuyalım:

Dr. Kenan Erzurum, Adana’nın (şimdi Osmaniye) Kadirli kazasının İlbistanlı Köyünde dünyaya geldi. O tarihlerde köyünde okul olmadığından Harkaçtığı Köyünde İlkokulu okudu. Düziçi Öğretmen Okulu’nda ortaöğretimine başladı ve İstanbul Çapa Yükseköğretmen Okulu Hazırlık Lisesi’nde tamamladı.

Üniversite lisans eğitimini ve doktorasını İstanbul Üniversitesinde yapan Erzurum, öğretmenlik formasyonu derslerini yatılı olarak okuduğu İstanbul Yükseköğretmen Okulu’nda tamamladı (1972). Öğretmen okullu ve yükseköğretmenli olmaktan her zaman onur duydu!

1973–1976 yıları arasında Yozgat ve Denizli’de kütüphanecilik ve öğretmenlik yaptıktan sonra, 1976–1978 yılları arasında TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi’nde çalıştı. İşine gidiş ve dönüşünde servis araçlarında çok sayıda öykü ve şiir denemeli yazdı. Son yıllarda şiire ağırlık verdi.

Şimdilerde Bahçeşehir Ünv. ‘Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı’ görevini yürütmektedir. Halen şiir yazmaya devam eden Erzurum’un hoşlanacağınızı umduğum duygusal şiirlerini ve taşlamalarını içeren 7 kitabı var.

***

Dr. Kenan Erzurum'u, Bahçeşehir Ünv. Beşiktaş Yerleşkesi’ndeki çağrılı olduğum bir serginin açılışında tanıdım. Biraz konuştuktan sonra -şair yakınlığından olmalı- birbirimize ısındık! Başkanı olduğu Kütüphane ve Dokümantasyon Merkezi’ni gezdirdi. Şaştım gerçekten! Üç katlı yapının tümü okuyan ve araştıran beyinlerle dolu. On binlerce kitap ve çok sayıda benzeri dokuman olduğunu duydum. Buradan yararlanmak isteyenlere açık olduğunu da… Odasında da söyleşimiz sürdü. Gördüğüm manzara beni mutlu etti! Böylesi bir uğraştaşımı tanıdığıma sevindim!

***

Kütüphane ve Dokümantasyon Merkezi ile ilgili bilgiler:

Kitap sayısı : 207.000 kitap var. Halka açık ve istenen her kitap alınıyor. Hafta içi : 08:45-24:00 Cumartesi : 09:30-17:00 Pazar : 11:00-19:00 saatleri içinde açık. ( İşitmeye değil, görülmeye değer!)

***

Şiirin kurallarına tamı tamına uyan, dizelere hakkını veren ve oldukça güzel heceli şiirler yazan şairimiz iyi bir taşlama ustasıdır. Ürünlerini; Esintiler, Suskunluğun Dili, Duygular İçimde Tutsak Kaldılar, Söz Ektim Kâğıt Üstüne, Kır çiçekleri ve Taşlamalar adını verdiği kitaplarında bir araya getirmiştir. Adıma imzalayarak armağan ettiği yapıtlarını soluksuz okudum. Örnek olur düşüncesiyle aşağıdaki şiirini okurlarıma sunmak istedim.

Toprak sevgisi

Ne ben topraktan ayrı,
Ne toprak benden uzak,
Geçsin yılın her ayı,
Ayaklarımda toprak.

Toprak haz verir bana,
Toprak, çimen ve çiçek,
Toprak başka bir ana,
Sevgisi kucak kucak.

Topraktan gelir yeşil,
Topraktan fışkırır su,
Ruhumu okşayan dil,
Bir ilâhî beste bu.

Yeni sulanmış bahçe,
Toprak ve gül kokusu,
İnsan onu sevince,
Ayrılamaz toprak bu...

Evrem yemyeşil çimen,
Ağaçlar yaprak, yaprak...
Orda dinlenirim ben,
Ayaklarımda toprak.

Ana ağaca güle,
Ana bütün insana,
Öldüğümde bile,
Alır beni koynuna.

Kenan Erzurum

*

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..