Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '14

 
Kategori
İlişkiler
Okunma Sayısı
398
 

Erkek olmak

Erkek olmak
 

alıntı


ERKEK DEDİĞİN…

Bizim memlekette erkek olmak zordur. Öyle her pantolon giyen bıyıklıya erkek denmez. Beklenti yüksektir. Erkekçeliği tanımlayan bu zorlu beklentiler toplumun tümü tarafından geleneksel kabul görmüş olsa da, bana göre bunun tarihçesi kadınların en sağlıklı çocuğu doğurma içgüdüsüyle erkekleri rekabete sokmasıyla başlamıştır ve bugüne kadar da kanıksanmış bir erkek beklentisi oluşturmuştur. Kadınlar memnun; erkekler de önemsenecek bir itirazda bulunmadıkça böyle gelmiş böyle gider.

Bir kere erkek dediğin 'güçlü kuvvetli' olur; vurdu mu oturtur. Erkek dediğin 'çalışkan' olur; ekmeğini taştan çıkartır. Zekidir; uyanıktır. Komiktir ve aynı zamanda da ağırbaşlıdır. Nazik ve zarif olduğu kadar da maçodur. Erkek dediğin adam 'atılgan' olur; yiğitler yiğidi kahraman olur. Kadınını kıskanır ve sakınır; buyurgandır, fakat asla kadınına kaba kuvvetle hükmetmez. Salonda salsa ve tango yapar, sokakta bıçkın delikanlıyı oynar. Kadının namusu erkeğin boynuna asılıdır. Erkek adam mahallenin namus bekçisidir; komşusunun kızına “bacım”, karısına “ablam” der; bacılarına ve ablalarına yan bakanın gözünü oyar. Sahiplenici aile babasıdır; ömrünü ailesine hediye etmiştir; kendisi için yaşarsa namerttir. Erkek adam asker doğar, şehit ölmek için kına yakar.

Toplumsal beklentiye göre ailenin reisi erkektir; maddi ihtiyaçları karşılamada sorumlu doğrudan aile reisidir. Ancak sosyal yaşam biçimini seçmede son söz kadının olurken seçilen yaşam biçiminin gereksinimlerini temin etmek erkeğin namusu olur. “Yuvayı dişi kuş yapar”, fakat solucanı yuvaya erkek kuş taşır. Erkek bu yüzden mutlaka paralı bir meslek sahibi olmalıdır. Kadın üniversiteyi bitirmiş, iyi bir meslek sahibi olsa da evlendikten sonra “evinin hizmetçisi” olmak üzere çalışmayabilir; bu durumu toplum hiç yadırgamaz. Erkek, “evinin uşağı” olmak üzere işini bırakmış olsa ve eşi buna razı olsa bile toplumsal aile terbiyesi bunu asla hoş karşılamaz.

Erkek adam ne olursa olsun gene de kadının dırdırından kurtulamaz. Kadın tarafından sürekli azarlanır. “Neden benimle hiç konuşmuyorsun? Çocuklarla daha fazla zaman geçirmelisin; benimle eskisi kadar ilgilenmiyorsun; her gün mesaiye kalmak zorunda mısın? Seninle mi evlendim, yoksa evine köle mi geldim belli değil. Evdeyken televizyonda maç seyretmesen olmaz sanki! Artık ağzın açık beni hayranlıkla dinlemiyorsun; yoksa beni eskisi kadar sevmiyor musun?

Erkeği kadının efendisi sayan geleneği karıştırmadan, kadın erkek eşitliğini benimsemiş demokrasi bilinciyle bir görelim bakalım: Kendine biçilen rolden beklentileri yerine getirmek için çırpınan erkek için hangi kadın “erkek hakları' bildirisi hazırlayıp imzaya açmayı düşünüyordur? Erkekler mi zavallı, yoksa kadınlar mı daha akıllı?

 ***

ERKEKLİK…

Birçok kadını yatağa atmış olmak değildir; erkeğin kadına dürüst bir sevgiyle sadık olmasıdır.

Güçlü kuvvetli olmak değil; sözüne yaslanacak kadar güvenli olmaktır.

Sözün harbisi olmak değil; doğruyu nazik biçimde ifade etmektir.

Romantik sürpriz olmak değil; kalbinin sözcüsü olmaktır.

Vurdu mu oturtmak değil; vurmaya kalkanı oturtmaktır.

Geçim yükünün hepsini sırtlamak değil; taşıyabileceği kadarını kadına yüklemektir.

Üçgen bir vücuda sahip olmak değil; vücudun şekli ne olursa olsun içinde aşkın fedaisi güvenilir bir kalp taşımaktır.

Yatakta en seksi olmak değil; sevişmeyi seksten öte ruhsal bir muhabbet yapmaktır.

Zeki ve başarılı olmak değil; vicdanlı ve adil olmaktır.

Zengin olup büyük bir servete bekçilik yapmak değil; gönül hazinesinin anahtarını sevgiye emanet etmektir.

Öldürmekten değil, yaşatmaktan kahraman olmaktır.

HEPSİNDEN ÖNEMLİSİ, ERKEK OLMAK KADIN OLABİLMEKTİR…

Muharrem Soyek

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

İlginç...Herkes beğenmiş ama erkek olmakla ilgili önerileriniz bana pek akıllıca gelmedi.Bende bir sorun var galiba.Bir çok kadını yatağa atmak kolay mı? Yani bence maharet isteyen bir iş.Birlikte olduğu kadına dürüst davranma konusunu ben pek anlamıyorum.Dürüst davranmazsan yersin tekmeyi.Güçlü kuvvetli erkek olmanın neresi kötü ki...Keşke üçgen bir vücuda sahip olsak...Bunlar hikaye üstat.Şu abuk sabuk yazar çizerlerin etkisinde kalıyorsunuz.Sevişmek sevişmektir ruhsal muhabbet de noluyor ki. Vücudun yerine kalbi ruhu insaniyeti öne almakla daha dürüst olamazsınız.Bizleri hep oralardan gıdıklıyorlar zaten. Ya ben niye sizin gibi düşünemiyorum?

Kerim Korkut 
 08.03.2014 9:55
Cevap :
Aslında sorun anlama niyetinde galiba; ya da benim anlatma biçimimde bir sorun olabilir. Birçok kadına yatağa atmak zor diye erkeğe yakışır sayamayız. Aslında çok kadını yatağa atmaktan daha zor olanı sevdiğine sadık olabilmektir. Güçlü kuvvetli biçimli bir beden sahibi olmanın kötü bir yanı yok elbette; fakat bundan daha zor erkek özelliği sözünün eri olabilmektir. Sevişmeye gelince: Erkek veya kadın sırf bedensel haz adına yapılan seks için de sevişebilirler. Bu sevişme tek yanlı bir seks hazzıyla da sonuçlanabilir; kötü bir şeye değil; yeter ki tecavüz olmasın. Bir erkek olarak itiraf etmeliyim ki bu bedensel seks hazzını ben kadın olmadan tek başıma da tadabilirim. Kadınlar da bu mastürbasyonu yapabilirler. Böyle olunca, bir erkek ile kadının sevişmesi cinsel hazdan ileri bir şey olabilir. Bir paylaşma mutluluğu; birlikte sevişmenin hazsal zirvesine çıkmak... Bunun için de erkeğin kadının ruhunu beklemesi, ön sevişme sıkıntısına katlanması gerekir. Ruhsal muhabbet dediğim budur.  09.03.2014 13:45
 

iyi cevap :)

savas barka 
 13.02.2014 7:30
Cevap :
Hemen yayına almalıyım; övgüyü hiç kaçırmam! :)  16.02.2014 16:45
 

arzunuz bilir dediğn içn demkratk oldu dedm :)

savas barka 
 10.02.2014 19:39
Cevap :
Ben yazıya yorum sanmıştım. Yorum cevabıma olduğuna göre bunu kendi demokratlığıma iltifat olarak ayırıyorum; teşekkürler.  12.02.2014 14:12
 

haklısın sana sormak istediğim bişey var senn gibi düşünen erkekler daha baskın karakterdeki kadınlardanmı hoşlanır dominant gibi sadece merak ama hep grdğm bu ..kadınn efendisi erkek tipini benmseyenler daha sus pus hanım hanımcık kadınları terch edrken benmki sadece bi düşünce ama cevaplamnı isterdm

savas barka 
 10.02.2014 19:36
Cevap :
Ben kadının da erkeğin de "dediğim dedik, öttürdüğüm düdük" deyimindeki manaya uygun bir baskınlık özelliği taşımasından hoşlanmam. Sadece, hayatı çözümlemede akıl yürütme yeteneği daha fazla olanın düşüncesine öncelikli değer verecek kadar saygılı olunması bana yeter. Bunun için tarafların kendilerini tanıyor olup bilgi ve becerilerinin haddini bilmeleri gerekiyor. bu da zor bir durum ortaya çıkarıyor; çünkü çoğumuz kendi akıl ve yeteneğimizin en üstün olduğu yanılgısını taşırız. Sözü uzatmadan diyeyim: Ben erkeğin düşüncesini kendi düşüncesine katan zekasıyla kadının baskın olanından hoşlanırım. Bu tür baskın kadınlar erkeği hayat başarısına götüren olanak ve yetenekleri ortaya çıkartıp teşvik eden "yaşam koçu" gibidirler. Öte yanda, akıl yürütmede zayıf olup da duygusal inadıyla baskın olan kadın bir erkeğin kâbusu olabilir. Baskın kadının sadece zeki ve bilgili olanından hoşlanırım.  12.02.2014 14:11
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 393
Toplam yorum
: 2803
Toplam mesaj
: 236
Ort. okunma sayısı
: 1327
Kayıt tarihi
: 04.08.08
 
 

Parasız yatılı Darüşşafaka Özel Lisesi'nde iki yılı hazırlık sınıfı olmak üzere yedi buçuk yıl ok..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster