Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '18

 
Kategori
Güncel
 

Geleceği Halk Kurgulamalı

Geleceği Halk Kurgulamalı
 

Nehir torun ve sevgili ninesi:)


Halk şunu bilecek
Gelecek kendi geleceğidir
Doğrudan doğruya kendisiyle ilgilidir
İşte bunun için
“Gelecek benim geleceğim
Öyleyse
Geleceğimi ancak ben kurgularım” diyecek
Kendisini
Asla ve kata kimseye emanet etmeyecek
Gelecek
Benim geleceğimse bırakın o zaman
Kurgulaması da bana ait olsun diyecek
Bunun birinci yolu
Araştırmaktır
Öğrenmektir
Bilinçlenmektir
Birleşmektir
Bölünmenin zararını önceden görmektir
Öngörülü olup
Tongaya basmamaktır
Bilmediği konularda
Bilenle konuşup işin aslını öğrenip
Ona göre davranmaktır
Ben diyorum ki
Ağız bakma akıllı ol halkım
Daha da akıllı ol başkalarının da aklını kullan
Günümüz komplike bir dünya
Bir insan her şeyi bilemez
Ama
Bir bilene sorarak her şeyin aslını öğrenebilir
Bu da
İnsanın kendisini sevmesiyle başlar
Kendisini seven insan
Yanlışa düşmekten çekinir
Çünkü yanlışa düşen kendisi olacak
O sevdiği insan yani kendisi zarar görecek
Kendisini seven insan
Diğer insanlara da saygıyla bakar
Saygısızlık yapıp sevdiği kendisine
Saygısızlık yapılmasına sebep olmaz
Kendisini seven insan kendisinin
Daha uygar bir yaşam sürmesini ister
Varsıl yaşamak ister
Güvenlikli yaşamak ister
Sevilerek yaşamak ister
Bir statüye sahip olarak yaşamak ister
Kendisini serbestçe ifade edebilmek ister
Seçim yaparken de
Bu gereksinimleri sağlayacak olanı seçer
Yine kendisini seven insan
Nitelik geliştirici olur
Doğru sözlü olur hep
İyilikten geri kalmaz asla
Barış arar durur durmadan
Kavgadan medet ummadan
Ve asla ve asla barış bozan olmaz
Aklını kullanır ahlaklıdır adaletlidir adaplıdır
İşine aşkla bağlıdır
Bildiği işte iş yapandır ve işi yapan olabilendir
Sahipliği de buna dayanandır
Ve daima yakın olma ilişkisi taşıyandır
İşte bu insan ya da insanlar
Öncelikle dayanışma yaratırlar
Sonra paylaşırlar
Açlık açıklık yokluk yoksulluk bırakmazlar
Daima bilimde fende yol alırlar
Teknikte teknolojide yeni buluşlara giderler
Toplumu daha müreffeh kılmak için çalışırlar
Hem de hiç ara vermeden
Budur işte kendini seven insanlar topluluğu
Acıda ortak sevinçte paylaşımcı toplumdur bu
Ben bu toplumu severim canlar
Bu toplum oluşsun isterim
Kendisini sevmeyen insanlarla işim yoktur benim
Son sözüm şudur halkım
Eğreti değil dimdik dur
Bastığın yerde ot bitsin çöp değil
Bilinçlen
Bilinçlen
Bilinçlen halkım
En onurlu halk bilinçli halktır bunu unutma halkım
Sağlıcakla kalınız



 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..