Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
1864
 

İnsan her yaşta genç olabilir; sahip olduğunuz düşünce nedeniyle yaşlanırsınız

İnsan her yaşta genç olabilir; sahip olduğunuz düşünce nedeniyle yaşlanırsınız
 

Genç kalmak öyle söylendiği gibi diyet, spor ve aktivitelerle olacak iş değil; hayatı nasıl gördüğünüzle ilgili. Klasikleri okuyan biri gençleşmek için spor yapsa nolur; okuduğu kitapta ihtiyarlığın saygınlığından bahsediliyor. Toplumun %90’ı 60 yaşına basan kimseye yaşlı diyorsa genç kalma şansınız yok. Bir kısım sözde tıp uzmanları insanları kollestrol-şeker paranoyasına sokuyorsa siz 40 yaşında ihtiyarlar, ne yapsanız kendinizi genç hissedemezsiniz.

60 Yaşından önce yaşamayı bilmeyen aptallar ölür. Sağ kalan diğer aptallar ise daha 50’sine değmeden yaşlı dede türküsü söylemeye başlarlar. Türkiye’de kültür halka faydadan çok zarar getiriyor. Kültürümüzün %90’ı dede baba masalı. Kırçıl sakallı tekke kertiği, medrese artığı Abuzittin Hakverdi yazmış ciltler dolusu. Babamız, dedemiz onu okudu. Bize masal yerine onu anlattı. Üstelik dini bir vecibe gibi. Yani zorla. İyi ama o zatı muhteremler ihtiyar doğmuş ihtiyar öldüler. Ben onların gençlik resmini görmedim ki. Mevlana deyince bir kucak sakal, başında sarık. Yani ihtiyar. Başka hali yok ki onun.

30’unda abi,40 yaşında amcasın. 50’sinde büyük baba, 60’ında dedesin. Çünkü kendi öküz bu yaşta ölüyor zaten. İçinde yaşadığımız bu cahil toplum yüzünden doğmadan büyüyor, yaşamadan ölüyoruz! Adam beyefendi demeyi bilmiyor, hanımefendi demeyi bilmiyor. Kimse kültür-bilgi eksikliğini bahane göstermesin. Bu ülkenin %90’ı en az ilkokul mezunu. Tutturmuş amca, teyze. Saygıdanmış; hadi be! Cahillikten demiyor da(okumuş cahilleri kastediyoruz) İhtiyar sözü hakarettir; bana biri söylese çok fena bozarım. İnsan yaşını yaşayıp eceliyle öldüğü gün ihtiyardır. Yaşlı kelimesi de yanlıştır. İleri yaşta diyebilirsin ya da çok gerekiyorsa sadece yaşını söyle kardeşim. “Yaşlı insanlar” ne demek ya! Si...tir git! İşte bizi öncelikle bu davranış ve hitaplar yaşlandırıyor. Çocuğa öğretmişler “büyüklere amca diyeceksin” Çocuk çocukken amca diyor, normal ama eşek kadar olunca da amca diyor.

Ya işte böyle bir toplumda genç görünmek için uğraşmak boşuna. Hani renkli gömlek giysen tuhaf kaçıyormuş. İlla yağlı ceketleri üst üste giyeceğiz. Yaşlıyız ya. Zaten Tanrı’nın ne yaptığını anlamak da mümkün değil; 30’unda kel bırakıyor bizi! Kel demek bu cahil topluma göre yaşlı demek. Düşünce diye bir şey yok, gördüğüne bakıyor. E fakiriz, üzerimiz başımız dökülüyor. Nasıl genç görüneceğiz?

Ama zaten niye genç görünüyorsun ki. Yaşına göre davran. 40’ında hoplayıp zıplama. Yakışır mı sana. 50’sinde ağır oturaklı ol. 60’ında başını öne eğ, belini bük, yaşlanıyorsun artık; ihtiyarlık moduna girmen lazım. 70’inde sağlıklı da olsan iki büklüm yürüyeceksin. Saygı görürsün. Türkiye’de 60 yaşından sonra sağlıklı bile olsa cinsel hayatı devam eden yok. Adam/kadın kendine yakıştıramıyor. Torun torba sahibiymiş, yakışır mıymış?  E o yok bu yok niye genç olacaksın ki/görüneceksin ki? Bunun için bir amacın olacak. Cami avlusunda oturmak için genç olmaya gerek yok. Eşin hala güzel/yakışıklı ama toplumun geri düşüncesine göre artık senin için ayağını sürüyen yol arkadaşın; kimin için, neden giyinip süsleneceksin?

Dindarın da yaşlısı makbul; gençlikle din yan yana getirilmiyor maalesef. Din deyince çember sakallı hacılar akla geliyor. Allah kitabında benim dinim sakallılar için deseydi bari. Tecrübe öyle, bilgi öyle, uzmanlık öyle, saygı öyle, zenginlik öyle… Her şey yaşlılığı cazip kılıyor. Bir de bu topluma göre gençlik bir çağ imiş; o çağ geçtikten sonra yak eline kınayı. Gençlik dedikleri de 5–10 yıl(16–25 yaş arası) 30 yaşındaki bile bu topluma göre genç değil. Bu insanlar ne kadar yaşlanmaya ve ölmeye meraklı ya! Tanrı’nın yerinde olsam bunları ihtiyar olarak dünyaya getirirdim.

Genç görünmek için estetik yaparak şuramızı buramızı değiştirme konusu eleştiriliyor. Param olsa ben de yaparım. Vermişler hıyar gibi burun. Cehalet işte, yemişim, ayı yavrusu gibi olmuşum. Elim yüzüm burçak tarlası gibi sivilce. Bel fıtığıyım iki büklüm. Niye değiştirmeyim kendimi ya. Tanrı bizi böyle yaratmamış ki ya da yarattıysa bile olduğu gibi kabul etmek zorunda değilim hahahahaha! Boşuna hayal kurmayın; bu toplumun içinde genç olma/genç görünme şansınız yok. 5 saat uğraşır çıkarsın fit vücutla kran tuvalet Bağdat caddesine. Ayının biri “Amca” der dönersin gerisin geriye.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Beden yaşı mı? Ne demektir o? :-)))) Ne yaşta hissedersen kendini, o yaştasın arkadaş! Ben böyle düşünür hem de böyle söylerim. Yaşasın gençlik!!!

İpek Çevik 
 31.10.2012 14:16
Cevap :
Süpeeerrrr!Pozitif kişiliğiniz nedeniyle kutluyorum sizi!  31.10.2012 18:53
 

İyi günler bey amca :)) Abilikten amcalığa ve bir günde dedeliğe terfi ettirirler arkadan gelen zamanın çarkını göremeyen bebeler. Ortalama yaşı 23 olan bir futbol takımımız vardı. Amatör ligde gırgırına oynardık ama hep şampiyonlığa oynadık. Bir gün yaş ortalaması 50 olan bir takımla oynadık. İlk gölü ben attım ve 0-2'den sonra maç 7-2 bitti. Posizyonum sol açıktı. Rakibin sağbeki 52 yaşındaydı ve ben 24...Benimle omuz omuza koştu. Düzenli kondisyon, sakin ve kararlı zihin ve takım oyunu o amcalara yenilmemizde ki nedendi. 87 yaşında lastikli halatla köprüden atlayanlar.altmışında inek devirenler ve yaşına bakmadan korkusuzca ve özgürce yaşayanlar benim idollerim olmuşlardır. Şükür sağlık yerinde ama olur ya tombala bizede düşerse diye kendime telkinde bulunurum aradabir: "Sen bir yaratıksın; etapların ve malzemen ne olursa olsun yaşacaksın.Karamsarlığa düşmek,küsmek,pes etmek ve kaçmak yaratılışta eksi puam getirir.Durumu kabullenmek ve emek vermek büyük mutluluk getirir. Sağlıcakla

Süleyman Akyürek 
 31.10.2012 1:05
Cevap :
Keşke bu güzel yorumu yazıyı yazmadan önce yapsaydınız belki yararlanırdım ve yazı daha içerikli olurdu.Bazen yorumların yazıyı aştığı oluyor.  31.10.2012 18:34
 

MERHABALAR...Sevgili KERİM beyciğim :-)) "İnsan her yaşta genç olabilir; sahip olduğunuz düşünce nedeniyle yaşlanırsınız" yazınızı okuyunca EYVAAHH ben DEDEMİYİM..? (Henüz torunum yok da)yoksa AĞABEYMİYİM..? Vallahi şu günlerde bana AĞBEY (ABİ) diyenlere 1-porsiyon ADANA KEBABI ısmarlamaya razıyım doğrusu :-))) Vallahi her AKILLININ mutlaka bir APTALLIĞI olmuştur bu nefes alınan DÜNYA'da :-))) Sonsuz sevgiler ve selamlar :-))

BEN ve OLTAMA TAKILANLAR 
 30.10.2012 19:51
Cevap :
İyi yetişmiş el kadar çocuk ağabey diyor.Amca hatta dede dese de normal aslında. Kültür ve görgü çok önemli. Ben bu hitaplardan belli etmeseler de insanların rahatsız olduğunu düşünüyorum.  31.10.2012 18:28
 

Ben yaşlanmamaya karar vermiştim yıllar önce, onun için yaşlanmıyorum desem :)) Yoksa kendimi mi kandırıyorum :)

Şükran Okyay 
 30.10.2012 19:49
Cevap :
Sevgili Şükran senin yaşam anlayışın 20 yaşındaki genç kızlarda bile yok. O nedenle sana gıpta ediyorum.  31.10.2012 18:25
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 4646
Toplam yorum
: 12545
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 672
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster