Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '09

 
Kategori
Sinema
 

Issız adam' a farklı bir bakış.

Issız adam' a farklı bir bakış.
 

İzlediğim filmleri sadece vitrin önününe konan ana temasıyla değil, vitrin arkasın da kalan kısımlarıyla da değerlendirdiğim için uzun zamandır duygusal filmler izlemiyordum. Bir istisna yaptım ve ıssız adam'ı izledim. İzlemez olaydım. Film bitti ben hala kavram kargaşası yaşıyorum.

Eminim ki, filmi izleyen her erkek kendisini "Alper" her bayan ise kendisini " Ada" yerine koyarak duygusallığı zirvede yaşadı. Bende öyle yaptım filmi izlerken.

Kolay değil, çok iyi anlatılmış bir aşk hikayesi. Ben adam olmam tarzıyla, hayatının aşkını kaybeden bir adam ve çaresiz pişmanlığı.. Yıllar sonra buluşmaları ve yıllar sonra hala birbirlerine duydukları tutkulu, masumane ! aşk.

Film bitti. Bir de öbür taraftan bakayım dedim kendi kendime. İngiltere' de kızıyla bekleyen Ada'nın kocası gözüyle. İşte o zaman bu aşk hiç te masumane gelmedi bana. Ne yaşanmışsa yaşanmış ve bitmiş; Ada yeni bir hayat kurmuş, yeni birine sevgilim, aşkım, kocam demişti.

Eğer aldatmanın sadece cinsellik olmadığı konusunda hemfikirsek ; Ada' nın yaptığı, o sarılması, evli olduğu halde hala Alper' i seviyor olması düpedüz aldatma, ihanet değil midir? Tabii yaşanan aşkın büyüklüğü de ortada? Hala çözemedim?

Adanın yaşadığı; büyük aşkın unutulmaması mı? Yoksa eşine olan ihaneti mi? Biri bana yardımcı olsun.

Bu tür filmler oldum olası beni böyle cevaplayamadığım sorularla baş başa bırakmıştır. Aklıma yıllar önce izlediğim eşkiya filmi geldi..

Eşkiya nın can dostu arkadaşını ihbar etmiş; arkadaşının parasını da alarak, arkadaşının sevgilisine başlık parası olarak kullanarak kaçmıştı. Yıllar sonra hapisten çıkan eşkiya, karşısına dikildiğinde ki sözleri beni çok düşündürmüştü. Demişti ki "Sen keje yi benim kadar sevdin mi? Onun için en yakın arkadaşını satar mıydın ? O arkadaşının parasını alıp arkadaşının aşkını alır mıydın ? yapamazdın, ben yaptım, ben keje yi senden çok seviyorum.." Şimdi bu adam aşık mı ? Şerefsiz mi? Yaptığının adı aşk mı ? İhanet mi?

Yok yok ben en iyisi eski kararıma sadık kalarak duygusal filmler yerine savaş filmleri izlemeye devam edeyim aklımda rahat kalsın blog okurlarıda .....

 
Toplam blog
: 7
: 1743
Kayıt tarihi
: 23.11.08
 
 

1978 İzmir doğumluyum. 1995 yılında piyade okulundan piyade astsubay olarak mezun oldum. Takiben 6 s..