Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Mantarlı erişte ya da erişteli mantar...

Mantarlı erişte ya da erişteli mantar...
 

Sıcak sıcak sıcak... Sonumuz ne olacak? Soğuk kış günlerinde yapılan, bu yıl çok sıcak bir yaz yaşayacağız, küresel ısınma kapıda uyarılarına kulak asmadık hep beraber.

Hiç bu kadar olacağını tahmin etmiyordum ve haftaya yine 3-4 derecelik sıcaklık artışlarından bahsediliyor. Bizim evimiz şehrin biraz dışında ve serin havasıyla tanınıyor. Şehirden en az 7-8 derece daha serin oluyordu. Geçen yıllarda pencere açmadan rahatlıkla yatılabiliyordu. Bu yıl insanlar balkonlara serdi postu. Burada bile böyleyse şehir ne alemde? Herkes klima taktırmış duyduğuma göre. Bu nedenle seçim öncesi ertelenen su ve elektrik kesintileri dünden itibaren uygulanmaya başladı. Yükü kaldıramadı trafolar. Ben epeydir aşağılara inmiyorum, hep bir mazeretim oluyor gitmemek için. Kışın hava soğuk diye yazın hava sıcak diye.

Sıcaklarda yemek yapmak hatta yemeği yemek bile zahmetli iş oluyor. Size kolayca yapabileceğiniz bir tarif vermek istiyorum. Birlikte ya da iki ayrı yemek olarak servis yapabilirsiniz.

İşte tarifim:
Soğanları ince doğrayıp yağda (Ben biraz tereyağı biraz mısırözü kullanıyorum) kavurun. Mantarları ekleyip kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin. Sonra yumurtayı kırın içine ve karıştırın. Bir-iki dakika sonra ocağı söndürün. Kaşar peynirini ve kıyılmış maydanozu üstüne serpin.

Diğer taraftan hazır ya da ev eriştesini suda haşlayın ve süzün. Yağını kızırıp karıştırın. Servis tabağına yerleştirirken erişteyi önce derin bir kaseye koyup, ters çevirin. Erişte tabağın ortasına gelecek ve kenarlarına mantarlı yemeği yerleştirin. Baharat olarak pul biber veya karabiber ekleyebilirsiniz. Tadı da muhteşem, görünüşü de... Hem pratik hem doyurucu... Çok masraflı da değil. Her mevsime her sofraya uygun... Yanına ayran ya da cacık yaparsanız daha güzel gider... Afiyet olsun!

 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..