Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mayıs '07

 
Kategori
Sınavlar
 

Öğrenci süründürme sınavı

Öğrenci süründürme sınavı
 

ÖSS

Bu sene öss'ye girecek talihlilerden biri de benim. Bunun yanısıra, şaka gibi, bir hafta sonra da daha önemli olan yds' ye gireceğim. Aslında çoğumuzun saçma bulduğu bir öğrenci yerleştirme sistemi bu. Ben sabah akşam çalışıp, hisleri çok kuvvetli olduğu için genelde şıkları doğru "tahmin eden" arkadaşımdan hep daha düşük netler çıkarmışımdır.

Bizi bir sınıfa sokacaklar. Başımıza görevli öğretmenleri dikecekler. Bir kısmı hapşuracak, bir kısmı öksürecek, bir kısmı sinirden parmak kıtlatacak; ve siz geleceğinizi belirlemenizde çok büyük bir adım olacak olan öss sorularını cevaplamaya çalışacaksınız. Ne kadar komik!

Bütün bir sene boyunca dershanede ya da gitmiyorsanız, evde canınız çıkana kadar çalışmak zorundasınız. Kazanırsanız sizi yere göğe sığdıramayacaklar. Peki ya kazanamazsanız?

Ben şimdiden nasıl bakarım insanların yüzüne diyorum. Sabah- akşam çalış, kazanama... Çünkü sabah akşam çalışmayı bile aşmış insanlar var yarışta.

Bilmiyorum başladı mı intihar olayları, tahminimce sınav sonuçları açıklandıktan sonra başlayacak ya da artacaktır. Bir öğrenci çalışmaktan ve stresten beyin kanaması geçirip ölmüş.

Psikologlar tavan yapmışlardır herhalde.

Ne olacak sınava bir gün kala çok sevdiğim birini kaybetsem ya da sınav günü korkunç bir ağrı saplansa mideme? Yatak döşek hasta olsam? Üçyüzaltmışbeş gün zarara gireceğim! Çok mu uzun hayatımız, çok mu boş vakitlerimiz var bizim?

Zamanında bu kadar zor da değilmiş. "Öss sınavına" diye başlayan bir cümle kuran Türkçe hocalarımız var. Ben lise öğrencisiyim. Şimdi bir lisede türkçe öğretmeni olmak nerden baksanız 330 puandan başlar. Alanım olmadığı için pek bilgim yok ama "öğrenci yerleştirme sınavı sınavına" diye bir cümle kurmakta olan bir öğretmen nasıl okumuştur bana bir cevap verin?

Sırf açıkta kalacağım korkusuyla ilgim olmayan, sevmediğim bölümler okumak zorunda mıyım? Zorunda mı diğerleri?

Yurt dışında her isteyen istediği alanı okuyabilirken bizdeki bu acaip sistem niye? Gerçekten geliştirmek mi insanları yoksa köreltmek mi? Farkında değil mi bu sistemi onaylayanlar, kaç kişinin psikolojisini bozduklarının? Farkında değiller mi kaç kişiye engel olduklarının? Adaletsizliğin, haksızlığın...

Hisleri kuvvetli olan arkadaşım önümüzdeki yıl bir üniversitede okuyor olursa ve ben hala çalışıyor olursam bunun hesabını kime sormak lazım? Sabahlara kadar uykusuz kalmamın ödemesini kim yapar bana? Stresten yaşadığım mide sorununu iyileştirsin bakalım gireceğim üniversite şimdi!

Kaç kişinin daha Boğaz'dan atlaması lazım? Kaç dershane sahibi daha milyoner olmalı? Kaç aile çocuğunu dershaneye göndermek için dişini tırnağına takıp kıt kanaat geçinmeli? Kaç öğrenci daha isyan etmeli? Üniversiteden mezun olunca iş bulabilsek bari!! Kaç dehamızı daha başka ülkeler kapmalı? Ülkenin böyle bir sorunu varken daha ne kadar Pamuk'lar, onlar bunlar düşündükleri ve söyledikleri yüzünden tartışılacaklar. Daha ne kadar "bilmemkim"in selülitleri konuşulacak? Hadi onu geçtim; AB diye diretenler önce bizi tatmin edebilmişler mi bakalım? Girince düzelecek sanki sistem! Bir düzelse de sonra girmeyi deneseler diyorum? Sonra konuşulsa başka konular? Sonra dense "ülkede adam yok" diye?

Önce bir yetiştirilse diyorum?

Yetişmemize bir izin verilse?

18may07

12:55

 
Toplam blog
: 14
: 1130
Kayıt tarihi
: 07.05.07
 
 

17 yıldır bu dünyadayım ve hayatımın son birkaç yılında edebiyata yoğunlaştım. Bunun dışında müzik v..