Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '09

 
Kategori
Haber
 

Sevdalım Hayat'a yakışmadı

Sevdalım Hayat'a yakışmadı
 

"Özgürlük" kavgası büyüyor! Bir süre önce "Özgürlük" bestesini bir GSM şirketinin 3G reklam kampanyası için 300 bin dolara imza atan Livaneli, kendisine yönelik eleştirilere Kanal T'de Rana Elik'in hazırlayıp sunduğu İntervizyon adlı programda cevap verdi. Elik'in bazı medya sitelerinde kendisine yönelik eleştirileri hatırlatması üzerine sinirlenen Livaneli, çileden çıktı, ağzına geleni söyledi.

Yukarıdaki haber tarafsizhaber.com sitesinden alınmıştır.

Çektiği sinema filmleri, yazdığı romanları ve toplumda sergilediği sanatçı duruşuyla Livaneli, çok saygı duyduğum bir sanatçı olmuştur. Yazdığı tüm romanları okumaya çalışan ve bir eserini de blog sayfamda yorumlamaya çalışan ben, Livaneli’nin canlı bir yayında sarf ettiği sözlerden dolayı çok şaşırdım ve çok üzüldüm.

Zülfü Livaneli, ben ve benim gibi kendisini takip eden, eserlerini beğeniyle okuyup ondan bir şeyler öğrenmeye çalışan tüm okurlarını hayal kırıklığına uğratmıştır.

Canlı yayında sunucuya sarf etttiği hiddet ve hakaret dolu sözcükler bir sanatçıya, üstelik onun gibi bir sanatçıya hiç yakışmadı.

Sunucunun medya sitelerinde de çok tartışılıyorsunuz demesi üzerine, ‘’medya sitesi dediğiniz, gazetelere giremeyen, iş bulamayan ya da bulan yarım yamalak kompleksli kişilerin sinirlerini boşalttıkları yer’’ diye cevap veren Zülfü Livaneli, yapılan tüm bu eleştirileri, bir sanatçı duyarlılığı ile karşılayamamıştır. Sevdalım Hayat isimli anı romanında ya da diğer romanlarında çizmeye çalıştığı toplumsal duruşuna oldukça ters olan bu ifadeyi, ona hiç yakıştıramadım ve kendisi hakkında çok yanıldığımı anladım.

Livaneli’nin, yapılan bu haklı eleştirilere bu kadar fazla hiddetlenmesini yaşadığı suçluluk duygusuna bağlıyorum.

Sanatçı toplumca bensimsenmiş bir kişidir, eserleri, kendisinin olduğu kadar toplumundur da! Elbette ki eleştirilecektir.

Eserleri onun geçim kaynağıdır da aynı zamanda. En azından bunu, bu şekilde dürüstçe çıkıp söylemeli ve suçlamalara karşı kendisini inandırıcı bir şekilde ifade etmelidir.

O her ne kadar medya sitelerinde yazılanları önemsemese de, kendime olan saygım nedeniyle, Sayın Zülfü Livaneli’ye tepki olarak, onun eserini tanıttığım yazımı yayından çekmeye, sahip olduğum romanlarını da biz okurlardan özür dileyene kadar gözümün önünden kaldırmaya karar verdim.

Kaynak: http://www.tarafsizhaber.com/

 
Toplam blog
: 20
: 7034
Kayıt tarihi
: 05.04.07
 
 

Okumayı seviyorum. Okudukça geliştiğimi, geliştikçe de kendimi ifade etmek istediğimi farkettim. ..