Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '12

 
Kategori
İnançlar
 

Tanrı Dünya İle Zar Atar mı?

Tanrı Dünya İle Zar Atar mı?
 

  • Evreni düşündüm dün gece… Elim de “Bilim ve Teknik” dergisinin bir sayısı ve Evren’e ilişkin şeylerden bahsediyor. Okuyorum, okuyorum ve okuyorum.
  • Tanımlayamadığımız gizil bir güç Evren… İlginç değil mi? Evrenin nedenselliği hakkında bu gün gelinen noktada bilinenler bir toplu iğne ucu kadardır desek yeridir.
  • Ya dünya…
  • Şu Evren içerisinde minicik bir şey… Küçücük, miniminnacık bir şey… Kimbilir Evren’in içerisinde ne kadar çok dünya vardır. Bilemiyoruz tabii… Şu Evren’in içerisinde çok garipseyeceğimiz şeyler olduğu muhakkak. Güneş sistemi içerisinde milyonlarca gezegen… Belki milyarlarca…
  • Dünya ile benzer özellikleri keşfedilmiş bir yıldız bulunmuştu... Belki hatırlarsınız… “Sansri 5 yıldızı” demişlerdi adına. Bu günkü teknolojik imkânlarla bu yıldıza ulaşmak için yanılmıyorsam 300 yıl yol almak gerekiyormuş. Işık hızında bir uzay gemisiyle ancak 40 yılda ulaşılabilecekmiş. Hani mevzuuya buradan bakarsak, Evren’in keşfi işi hiç de kolay bir iş değil.
  • Ben bu işi dönderip getirip, ille de Tanrı’ya bağlayacağım. Veya Allah… Tanrı ve Allah kavramlarını kullanırken, nedense ikileme düşerim “Hangisini kullansam?” diye.  Neyse ben Tanrı diyeceğim.
  • Evren o denli bir gizil güç ki… Bu gizil gücün sırrı meçhul... Hani Evren büyük patlamayla ortaya çıkmıştı ya… Ya o büyük patlamaya neden olan gazların sırrı ve mekânı…
  • Her ne hâl ise…
  • Benim burada vurgulamaya çalıştığım yegâne şeyin Evren’in gizil gücü ve büyüklüğü… Keşfedilmiş halinin, keşfedilmemiş halinin yanında minicik, hatta miniminnacık bir yerinin olduğudur. Vaziyet böyleyken bu işi dinle açıklamaya kalkanlar var ki, ben burada bir parantez açılmasını gerekli görüyorum.
  • Bu denli devasa bir şeyin yaratıcısı acaba neden kendisine ibadet edilmesini istemiş olabilir? Yerleri, gökleri, canlıları yaratan… Hatta Evren’in yaratıcısı olan bu gücün neden din gibi bir inanç anlayışını insanlara dayattığını açıklayabiliyor muyuz? Yada “Eınsteın’ın “Tanrı dünya ile zar atmaz” sözüne kulak kabartmak gerekiyor. Evrenin yaratıcısı bu gücün bütün derdi insanoğlunun ibadeti midir? Öyle ya Tanrı neden insanoğlundan kendisine ibadet etmesini istiyor. Hem yaatıp, hem ibadet etmesini istemekte tuhaf bir çelişik durum yok mu?
  • Namaz kılmak, oruç tutmak, Hac farizası… Peki ama neden? Neden Tanrı kullarına cennet ve cehennem gibi iki kavramla ıslah etme yolunu tercih ediyor. Peki ya Tanrı, kullarından imin ne günah işleyip, ne günah işlemeyeceği hususunu daha o kulu dünyaya gelmeden bilmiyor mu? O halde o kulun cehennemi boylamakta ki kusuru nedir? Alın yazısını yazan kimdir? Alın yazısını Tanrı yazıyorsa, günahların suçlusu kim?
  • Konuyu dağıttım galiba.
  • Önümüzde gizil gücünü çözemediğimiz bir Evren ve o Evren’e nizamat veren bir Tanrı… Ve tabbi ki Din olgusu…
  • Dincilere soralım o halde, “Tanrı dünya ile zar atar mı?”.
  •   
  •  
 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..