Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '19

 
Kategori
İlişkiler
Okunma Sayısı
93
 

Türk'ün Selfie'yle İmtihanı

İlginçtir Türk insanı. Çoğunlukla kendinden beklenmeyeni yapar. Muhatabını şaşırtmak hobisidir. Normali, kolay yolu pek tercih etmez nedense.

Uzun süredir selfie çekme merakı almış başını gidiyor. Ne vakit ikileşsek, birimiz muhakkak telefonuna davranıyor. Nedeni malum:  Selfie çekmek en büyük merakımız… Anı ölümsüzleştirmek fotoğrafların işiyse de… Selfieler görgüsüzlük gösterilerine dönüştüler hızla.

Peki neden mi? Hemen anlatayım:

Adam alışveriş merkezinde oturmuş makarna yiyen çocuklarının selfiesini çekiyorsa; siz buna ne dersiniz?

Kuaförde saç bakımı ve makyaj yaptıranlar böylesine sıradanlıkları selfieleyip sosyal medyalaştırıyorsa, nerde kaldı özel hayat? Hani Hanımların mahremiyeti? Güzelleşme çabası, güzellik uğraşı, kendini iyi hissetme gereksinimi herkesin hakkıysa da… O anki durumunu alenileştirmek neyin ifadesi? Güzelsen güzelsin ablam! Allah sahibine bağışlasın da…  Yüzünün şekli niye bizi ilgilendirsin ki?

Kadın köprüden atlıyor, öbürü selfie peşinde… Ahşap bina cayır cayır yanarken; itfaiyeye yardım edeni hak getire! Alem selfi merakında… Trafik kazasında ölü ve yaralılar varken… “ En güzel fotoyu kim çekti? “ yarışması  yapıyorlar aralarında… Denizde boğulanı boş ver lan! O zavallı son nefesini verirken basabildin mi deklanşöre? Sen ondan haber ver bize!

Hayvana, yaşlıya, sakata araba çarpıyor; ahali umursamıyor durumu. Motosiklet tırın altına girmiş, ceylan gibi seken abim, selfie avına çıkmış! Spikerler haber sunup maç anlatırken, kadraja giren selfieye tapıyor görgüsüzler ordusu!

Siyasetçiyle, sporcuyla, artistlerle selfie, en olağan vakalardan… Asıl olay olanlarsa, yerli yersiz özçekim yaptırmaya karşı çıkanlar… Halkın, Bi resim çekilebilir miyiz?, talebini geri çevirenler… Ne sevimsiz, ne anlayışsız şeyler onlar da canım! 24 saatlerini selfieye ayırmadıkları kabahat…

Yaa, ne ara bu denli duygusuzlaştık? Ne zaman komşunun acılarına bu kadar el olduk, yabancı kaldık? İnsanca yaşayıp davranmak en bilinen, en ortak özelliğimiz değil miydi? Ne vakit başkalarının filmlerinden başrolleri çalmaya başladık?

Selfie miydi bu hale getiren halkımızı, yoksa zaten biz hep böyle miydik?

Haa, ne dersin? Ben işin içinden çıkamadım bir türlü.

Şahin ÖZŞAHİN bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Değerli yazar, sevgili Cem, zayıf ve gerileyen toplumlarda zuhur eden bir hastalığa parmak basmışsın. Bu duygusuzluk ve duyarsızlık ortamını olağan saymaları dışında, kendi hayatlarını da riske attıkları, uçurumdan yuvarlandıkları vakıadır. Yapılacak şey yok. Bu zaafın giderilmesi, eğitim kalite ve seviyesinin, idrak ve algının yükseltilmesi ile mümkündür. Ne yazık ki yükseliş yerine, düşüş devrini yaşıyoruz. Doğruları, güzellikleri paylaşmak, yanlışlara işaret etmek azmin ve gücün daim olsun. Sevgi ve selamlar. Refik

Refik Başdere 
 20.01.2019 19:00
 

Çok doğru diyorsun Cem kardeşim, başka bir şey yapmıyoruz zaten. Sevgiler.

Şahin ÖZŞAHİN 
 13.01.2019 23:46
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1235
Toplam yorum
: 3506
Toplam mesaj
: 73
Ort. okunma sayısı
: 1680
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster