Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '07

 
Kategori
Eğitim
 

Tuvaletleri öğretmenler temizlesin

Tuvaletleri öğretmenler temizlesin
 

Bundan yaklaşık iki hafta önce Milliyet Gazetesi’nde çıkan bir haber: Yurdun herhangi yerinde okulun birinde öğrenciler tuvalet temizlerken o sırada okula gelen bir veli durumu görüyor çıkarıyor son model telefonunu, çekiyor durumun fotoğrafını ve ulusal basına veriyor.

Arkasından okula soruşturma açılıyor. Okulun hali vakti yerinde olan Okul Aile Birliği başkanı (Genelde zenginler bu derneğin başkanı seçilir) bakalım neler demiş:

—Okulda böyle şeylerin olmasını kabul edemiyorum. Madem okula hizmetli vermiyorlar o halde idareci ve öğretmenler tuvaletleri temizlesinler.

İşte cumhuriyetin öğretmenlerinin düştüğü durum bu. Zaten zengin yerlerde görev yapan öğretmenler, öğrenciler karşısında yenik başlıyorlar derse. Öğrenciyken Bursa’da bindiğimiz otobüste küçük bir çocuk ve annesiyle sohbete başlamıştık. Çocuk 1. sınıfa gidiyordu. Ona öğretmenini sorduk, gelen cevabı sekiz yıl geçmesine rağmen hala unutamıyorum: “Bizim öğretmen çok iyi ama fakir!”

Öğrencilere tuvalet temizletilmesinin yorumunu sizlere bırakıyorum. Ama başkanın sözlerinin gerçekleşmesi durumunda neler olur biraz düşünelim.

—Öğretmenim nerde kaldınız?

—Yavrum 2 numaralı tuvalet tıkanmış onu açmakta zorlandım.

—Öğretmenim nerde kaldınız?

—Kızım yerleri paspaslıyordum.

—Öğretmenim nerde kaldınız?

—Camları sildim oğlum amma tozlanmışlar.

—Öğretmenim nerde kaldınız?

—Kuzum başkanın köpeğini kuaföre götürdüm.

—Öğretmenim nerde kaldınız?

—Çöpleri döktüm aslanım.

Dediğim bu özelliklerin hiciv kısmı hariç diğerlerini yapan öğretmenler var. Doğuda zor şartlar altında çalışan nice öğretmenler var. Öğretmen-askerlik yaparken tam 20 gün elektrik verilmemişti. Su köy meydanından.

Ayrıca okulunu boyayan, sınıfını temizleyen nice öğretmenler var. Bu saygın mesleği küçümseyerek ayaklar altına almanın gereği yok. Daha geçen yıllarda oldu, öğrencilerini kurtarmak için kendilerini ateşe atarak şehit olan 3 değerli öğretmenin yaşadıkları.

Hayatım boyunca fazla ders çalışmadım. Dersleri geçecek kadar çalıştım. Üniversite sınavına da öğretmenliği kazanacak kadar çalıştım. Bu mesleği yaptığım için gurur duyuyorum. Çevremde gördüğüm öğretmenlerin büyük çoğunluğunu da aynı heves içinde görüyorum. Tebeşir tozu nasıl bir şeyse içine aldığın vakit öğretmenliği bırakamıyorsun. Bakın emekli olan bir öğretmenin duyguları nasıl:

—Emekli olunca alışamadım, nerde önlüklü bir öğrenci görsem yolumu değiştirdim. Okulların yanından geçemez oldum. Öğretmen arkadaşlarla karşılaşmamak için öğretmenevine gitmemeye başladım.

Hangi meslekte emekli olduğunda böyle duygular hissedersin? Bu meslekten bir şeyler bekleniyorsa önce saygı gösterilmesi gerekir. Biz kendi içimizde bulunan çürükleri temizlemesini biliriz.

 
Toplam blog
: 150
: 2951
Kayıt tarihi
: 14.01.07
 
 

1975 Aydın doğumluğum, bir Ege sevdalısıyım. Dostluğa, arkadaşlığa önem veririm...