Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '22

 
Kategori
Kitap
 

"KAPLANIN SIRTINDA"

OSMANLI döneminin 34. padişahı Sultan II. Abdülhamid’in 33 yıllık saltanat sonrası, ihtilalci fikirlerin filizlendiği Selanik sürgünündeki (3,5) sene anıları. Zülfü Livaneli,KAPLANIN SIRTINDA: İstibdat ve Hürriyet”i “Sultan”ile günlük tutan askerî doktoru Atıf Hüseyin Bey’in ilişki ve söyleşileri üzerine kurgulamış. 12 defter, Selanik yıllarından İstanbul Beylerbeyi Sarayı'na nakline ve ölümüne dek sürüyor. Metin Hülagü'nün günümüz “Türkçe”mize çevirdiği “günlükler”in ilk baskısı 2003’te yapıldı.

GOODREADS (Kitap okuma ağı) ÜYELERİNDEN GÖRÜŞLER

Meltem Sağlam / Aslında derlemenin biraz daha düzenlenmiş hali gibi düşündüm. Çünkü sadece bu günlüklerin içeriğindeki bilgilere/olaylara sadık kalınmış, katmansız bir anlatı. Eksik kalmış gibi. Yazarın neden özellikle tarafsız kalması gerektiğini de anlamadım. Merak uyandırıcı bir metin.

Cansu Öztürk / Ne zaman yeni kitap haberini alsak aynı tadı alabilme umuduyla heyecanla bekliyorum. Fakat hep hüsran. Sonlarda ''sen Livaneli'sin nolur kendine gel!'' diye söyleniyordum. Adı olmasa çoktan yarım bırakmıştım.

Gökhan Ö. / Güzel bir Livaneli kitabı. Abdülhamit'in yaptıkları, yapamadıkları vs. olaylar olabildiğince “objektif” bir biçimde aktarılmış. Dönemi daha iyi anlamak isteyenler için iyi bir kaynak kitap.

Mehves / Başından sonuna kadar yazarın acaba hangi tarafta olduğunu anlamaya çalıştım. Neye inanacağını okura bırakmış. Taraf tuttuğunu veya hangi tarafta olduğunu içtenlikle anlayamazdım; yazar hakkında hiçbir bilgiye sahip olmasaydım eğer.

Volkan Ediz / Bu sene okuduğum en iyi kitaplardan. Bize çocukluğumuzda askeri oligarşik düzence yeniden yazılmış ve bir millet kurma sevdası üzerine öğretilen yakın geçmişimizi bir de düşmüş bir sultanın gözlerinden görmek ufuk açıcı bir deneyim oldu. Devlet idaresinde hiçbir şey göründüğü gibi değil. Şiddetle tavsiye ediyorum.

Selin Alper / Livaneli’nin romancılığında son dönemde keskin bir düşüş olduğunu düşünmekle birlikte, kendisine ve kalemine saygım çok. Yine o kadar çarpıcı bir konu seçmiş ki, ‘keyifle’ okudum.

Tuğrul Tekbulut Kitap çok tartışmalı bir kişiyi ve az bilinen bir dönemi söylentilerden uzak anlatması açısından değerli. Çok kolay okunuyor. Böylece geniş kitleler tarafından okunması ve gerçeklerin ortaya çıkması, yanlış ezberlerin bozulabilirliği açısından önemli bir olanak sunuyor.

Burçin Şimşek / Hikaye psikolojik. Daha çok dönem hakkında bilgi veriyor ikinci bölümü beni daha çok sardı ancak yavaş akıyor. Diğer kitapları kadar hızlı gitmese de bir Livaneli farkı var.

Utku Üzülmez / Büyük emek verilmiş bir dönem romanı. Romandan önce bir anlatı, aktarım (günlüklerden) havası var. Gayet akıcı olan kitabın tek olumsuz tarafı bu olabilir.

İlke / Dünyanın arzuladığı şehr-i İstanbul ki; şair bir taşına koca Acem mülkünü feda etmiş. II. Abdülhamid dönemine bir de bu pencereden bakmak eşsiz…

Mehmet Halim / Bu kitabın tanıtım yazılarında abartıldığı gibi olmadığını düşünüyorum. Araştırmalar uzun sürmüş olabilir ancak, çalakalem yazılmış gibi. İçinde o kadar çok tekrar var ki!

Güney Yazar / Payitaht Abdülhamid kıvamında bir kitap. Sürekli kendisini savunan sabık padişah... “Okumasam hiçbir şey kaybetmezdim” dediğim kitaplardan.

Ve ben / Etkileyici bir ifade dili. Bir yıl önce "Bu kitabı böyle bir ortamda yayınlayamam" demiş ama şimdi değişen ne? Üstelik tam tamına objektif... Birebir ana kaynağı ise bir doktorun düzenleyip aktardığı "Hatırat"... / L.Ü

GOODREADS nedir?

* Kitap okuma üzerine kurulu çağdaş bir sosyal ağ. Okuduğunuz kitapların kaydını tutmanızı ve yenilerini keşfetmenizi sağlar. Diğer üyelerle arkadaş olabilirsiniz. Sitede okuduğunuz kitapları listeleyebilir, puanlayabilir, yorumları okuyarak, yorum yapabilir veya kitap önerileri alabilirsiniz. Sitenin dili çok çok basit bir İngilizce. Beğendiğiniz bir kitabın üzerine tıkladığınızda onu okuyup yüksek puan veren kullanıcıların başka hangi kitaplara yüksek puan verdiğini görebilirsiniz. (Reader also enjoyed) Bu da bir sonraki kitabınızı seçmenize yardımcı olur. “Zırva Uydurma Safsataları” meraklılarına ise çok ters gelecek ve kafa karıştıracak bir ağ…

 

 

 

 
Toplam blog
: 86
: 39
Kayıt tarihi
: 09.12.08
 
 

1951 / İstanbul. Öğretmen bir ailenin tek çocuğu. Sade bir düzen içinde soluk alıp veren o "eski ..