Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Kasım '10

 
Kategori
Sinema
 

“New York'ta Beş Minare” filmine ilk tepkiler!

“New York'ta Beş Minare” filmine ilk tepkiler!
 

Milliyet'ten.


Daha gösterime girmeden adından çokça söz ettiren filmler beni hep hayal kırıklığına uğratmıştır!
Bu nedenle de ilk birkaç hafta sabretmek gerektiğine inanırım!
Öyle ya burası Türkiye, otoriteler tarafından yere göğe sığdırılamayan ne filmler gördük biz!
New York'ta Beş Minare filmi için ise aynı kuşkuları duymuyordum aslında! Ancak bu gün rastladığım bir haber bu kararımdan birazcık alıkoydu beni!

Ahmet Hakan köşesinde "Üzgünüm, yine olmamış Mahsun" diye sözlerine başlıyor ve kısaca şöyle devam ediyordu!

Eğer kendimi Mahsun’un acıklı sinema yapma çabasının komik taraflarına vurarak eğlendirmeseydim...
Filmi birazcık da olsa ciddiye alsaydım.
Yenmedik tırnağım kalmazdı.
Mide ağrısından helak olurdum.
Sinemadan pasif agresif bir ruh hastası olarak çıkmam işten bile değildi.

Durum o kadar umutsuzdu yani...
Senaryosu zayıf...
İdeolojik söylemi çocuksu ve aptalca...
Tiplemeleri karton...
Geçişleri, kurgusu tuhaf...
Ağlatmak için çekilen sahnelerinde güldüren...
Cahil cesaretine yaslanan...
Olmamış bir filmdir.

Sayın Hakan, öyle bilet kuyruklarına falan girmeye değer bir film olmadığı konusunda bazı ipuçları vermiş sağolsun!

Ama ben yine de herşeye rağmen New York'ta Beş Minare'nin kaliteli bir film olduğunu düşünüyorum!.
Öyle ya, hiç kimse aynı düşünmek aynı kalıp olmak zorunda değildir herkes düşüncelerinde özgürdür ...

Filmin fragmanlarından da anlaşılacağı üzere en azından olağan üstü emek harcanmış bir yapıt!

Bu film bu yıl kaçırsa bile, seneye mutlaka Oscar'ı alır denilmekte ayrıca, hem dile kolay söz konusu olan tam on milyon dolarlık bütçesi olan bir film!

Pek çoğumuzun gülmekten yerlere yattığı üç beş bin liralık salon filmlerinden kat be kat iyi olacağı kesin!

Recep İvedik efsanesinden bahsediyorum!

Hani o haftalarca kapalı gişe oynayan ve gördüğü ilgi doğrultusunda tekrarları çekilen!
Hatta kimi sinemalar neredeyse gece sabaha karşı biten ilave matineler bile düzenlemişti hatırlarsanız!

Umarım sinema çıkışında bilet paranızı haram edecek benzer bir süpriz yaşamazsınız!


 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..