Kitapları önümüze koyan yazar yeni bir kavramı da bize sunuyor: “ Doğru okuma ” Bunu şöyle açıklıyor: “ Doğru bir okuma biçimi edinmiş, dolayısıyla okuduklarının anlamlarını kendi başına söke..
Değerli öğretmenim, Türkçenin ustası Rasim Şimşek'le Eylül 1990'da Trabzon Hüseyin Kazaz Kültür Merkezi'nde yaptığım söyleşi. UY..
SÖYLEŞİ; KIYI, EYLÜL 1990 SORU: TÜRKAY KORKMAZ “Ulusu yaşatan büyük ölçüde dildir. Dil çok karışı..
* Toplumumuz kentleşme sürecini dilimizi kaybetmeden, Batı dillerinin etkisinde kalmadan başarabilir. Bu konuda yerel ve genel yöneticilere büyük görevler düşmektedi..
Türkçe'yi yaşanır kılmak Uygarlaşma Sürecinde Türkçe Konulu Söyleşi, Köy Hizmetleri Anadolu Lisesi, Kartal, 02 Nisan 2014 Dil, düşünce özgürlüğünün, duyarlığın, yaratıcılığın bel..
Bilge kişi Seneca, “Konuşma, insanın usunu diliyle kullanma sanatıdır.” diyor. Konuşmacı, konuyu sunarken bilgisiyle, sesini etkili kullanmadaki becerisiyle sözlü anlatımı..
* Türkçe eğitimde, bireyin “anlama” yeteneğini geliştirerek ona “anlatma” becerisi kazandırmak temel amaç olmalıdır. ..
* Şiir kurarken kavramları tamlamalarla anlatmak dile yeni işlerlik kazandırır. Örneğin, ..
Sözcüğün anlamını çoğaltmak şiir türünde kolaylıkla başarılabilir. Bu, şiirde sözcüğe "eşik attırmak" olarak da adlandırılabil..
Türkçede yapım eklerinin ad ya da eylem türetmesi Türkçenin yatay işlevi olarak adlandırılabilir. Türetilen adlar, kullanımlarda önad, belirteç olarak görev alabilirler. Türkçe, dilbilimc..
Türkay KORKMAZ, umuda yolculuğu ertelemez. Mermeri delenin damlanın sürekliliği olduğunu bilir. Y..