Dumanım üstümde; BABİL filminden çıkmışım. Aklımda filmden kalan metaforlar, anlar, hüzünlü müziği, edindiğim anlam...Filmde sağır ve dilsiz bir kızın insanların yüzlerine bakmadığı, dokunmadığı s..
İnsanları güldürmeye adanmış bir ömrün sahibiydi kendisi. O'nu ekranda gördüğümde yokluğunu bir an unutarak yüzümde refleks gibi apansız gülümseyişlerin belirmesi bundan. Yokluğu akla gelince sizde de..
Daha proje aşamasında merak uyandıran Mustafa Belgesel- filmini, Can Dündar ve eşi Dilek Dündar’ın katıldığı galada, hayli kalabalık bir davetli topluluğuyla izledik.Ülkenin tüm vilayetlerinde..
Her sinemaseverin gönlünde filmografisini beğeniyle takip ettiği bir yönetmen vardır kuşkusuz. Çağan IRMAK da ilk uzun metrajlı filmi Bana Şans Dile ‘den sonra yazıp yönettiği Mustafa Hakkında Herşey,..
Hayatlarımızı ortaya koyduğumuz şeyler bir kâğıdın üstünde yazılı. Kimimizin çerçeveletip duvara astığı diplomaları, bir varlığımızın olduğuna delalet tapular, banka cüzdanları, kim olduğumuzu açıklay..
Kelebek ömürlü filmler bunlar, ne kadar ödüllendirilse de, çok yaşamıyor, bir iki hafta kalıp geçiyor sinemadan. Afişine bakıyorum filmin, izlemeden önceki çağrışımıyla, çıktığımdakini karşılaştırmak ..
Genç ve kırılgan Nina, (Natalie Portman) zamanında balerinliği bir "hata"yla bırakmış annesinin heyula gibi üzerinde beliren gölgesinden kurtulamamış, odasında onlarca sevimli oyuncağın gösterme..
Elektriğin, hoyrat rüzgâra yenildiği bir köy evinde, yakılan gaz lambasının titrek ışığına tutkun çocuklar gibiyiz; toplaşıyoruz hemen başına. Birazdan bize bir masal anlatılacak çünkü. ..
Acıya paydaş kadınların bir apartmana sıkışmış traji-komik hallerini izledim. Gözyaşlarına kahkahalarını karmalarını, düşüp düşüp kalkmalarını, yüzlerine aşkedilen şamarları, içinde kasvet, kapı..
“Sanat filmi”, “konu kabızı”, “öldür Allah öldür yürümez” yaftası yemiş filmlerin meramını anlamak zaman ve emek istiyor. Yemekten, müziğe, iletişimden,sanata...kadar hayatın her alanında..