Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '09

 
Kategori
Deneme
 

Affet beni baba

Affet beni baba
 

mabet


Sevgiliye Mektuplar / Affet beni baba

......... Sevdaya dair onca söyleminde tıkadığım kulaklarım yeni açılıyor ve anlıyorken şimdi seni içimde tarifsiz sancılarla kıvranıyor ve utanıyorum dinlememişliğimden... En çok gece uyuduğumuzda sabahladığın gün / hafta / ayları düşünür oldum şimdi asla boşa geçen geceler değildi, şimdi nasıl sancılar doğuruyorsam aynısını çekiyordun o anlarda...

......... Evveli sonrası olmamış gibi varsayarken sen hep bende içimdeydin, sen gibi sevgimi göstermez saklardım ama sen bilirdin, sen yollarımı açar, ufkumu genişletir, yürüdüğüm ve yürüyeceğim bütün yollarda olabilecek engelleri hesaplar ve ayağımdan takılmadan geçmemi sağlardın...

......... Ve en çok da kendine aldığın kitapları senden önce okuyup bitirmemi kıskanır ama gizli ve sevinç yüklü gülümserdin... Hep bir yanım eksik kalırdı okumayınca, gün yaşanmamış gibi, rutinden öte tekdüze olurdu… Can Yücel ve Nazım Hikmet derdin hep bense şiirden çok denemelerini okur ve keyif alırken ‘’ şair babam ‘’ diye öykünürdüm ama sen bilmezdin… Yazı ve şiirlerinde kimsenin farkına varmadığı ve ince sitemler yüklediğin babaannemin senin yazdıklarından habersiz olması da beni her zaman ve çok üzüyor...

……… Türkiye şair cenneti oldu baba…! İki kelimeyi yan yana getirip internetteki her hangi bir sitede yayınlayan şair oluyor ve altında yıkama - yağlama yorumları edebiyata katkı sunuyor…! Kime O ünlü dizeleri ya da şairleri sorsan biliyor gibi yapıyor ve bundan utanmıyorlar, oysa asistanlık sınavını kazanıp gideceğim akşam saatlerce şiir okumuştun ustalardan, bir kez daha aşık olmuştum sana ve nerde şair görsem senin gözlerindeki lacivert halkaları arardım, gizliden gizliye bakar göremezdim, kimsede yoktu ve gizlice ağlardım sana doğru…

……… Aşk diyordun, bir kez yaşanır ve ölene kadar damarlarında sancılı bir acı gibi yerleşir asla seni terk etmez… Bu söyleminle ilgili bir tez üzerinde çalışıyorum ve fikir babası olarak girişte adın olacağı için şimdiden heyecanların büyüğünü yaşıyorum… Bu yedinci tezim olacak ve hep söylemediğin bir şeyler olurdu şimdi ben düş ve şiirlerimle bunları kitaplaştıracağım... Son bölümde Ulaşın kısa bir şiiri yer alacak, katkı sunmasını istedim onunda, şiirleri çok okunuyor ve seviliyor… Adı ve lisedeki devrimci eylemleri nedeniyle askeri liseye alınmaması ise tam isabet olmuş, zira oradaki disipline ilk günden uyum sağlayamaz ve atılırdı…

………Platonikti onlar demiştin bir şiirinde sevdiğin, ulaşamayacağın kadınlar için, şimdilerde ilişkiler klavyelerden yazılan soğuk ekranlardan gerçeğe dönüşmeden aynı ekranın karanlığında kaybolurken yaşadığın(ız) sevdanın büyüklüğünü yüreğimde hissediyor ve Sevtap görmesin diye gizli gizli ağlıyorum çoğu kez yada onu yatırdıktan sonra… Dünya şiir gününde şiir okurken çekilen resmindeki puşiyi öyle seviyor ki kokun gitmesin diye de onu asla yıkamıyorum… Bu sabah soğuk diye senin puşinle örttüm saçlarını ve boynunu okula giderken ve birazdan anaokulunda dersi bitecek Sevtapı almaya gideceğim… Sana yine ve yeniden yazacağım, duyuyor musun? Üşüyor musun? Affet Beni Baba…

-Adana

 
Toplam blog
: 111
: 726
Kayıt tarihi
: 22.01.09
 
 

Adana doğumluyum halen bu kentteyim.. Marmara Üniversitesi İşletme mezunuyum. Deneme ve şiir yazıy..