Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Alişimin kaşları kare...

Bugün dilimde bir şarkı ile uyandım: Alişimin kaşları kare / Sen açtın sineme yare…

Nereden nereye…

Bu şarkı iki kişiyi hatırlatır bana: Biri anneannem, diğeri ise Mustafa Kemal Atatürk; hangisini görmüştüm rüyamda, hala çıkaramadım!

******

Anneannem pek içli söylerdi; yirmi üç yaşında iki civanını vermiş toprağa, pilot olanı uçak kazasından, diğerini ince hastalıktan…

Nasıl denk gelmiş bilinmez, ikisi de yirmi üçlerinde göçmüşler…

Alişimin kaşları kare / Sen açtın sineme yare…

Menevişli yeşil gözlerinden hüzün geçerken az biraz sesi de titremeye başlardı, ağlamazdı ama o sırada Rumelili Nafiye Hanım…

Başını ve omuzlarını biraz daha dikleştirir ve devam ederdi:

“Bulamadım derdime çare / Görmedim hiç ah civan Alişimi Tuna boyunda…”

******

Pilot dayım taş plak koleksiyonunun yanı sıra önemli günlere ait gazeteleri de özenle saklamış; mesela 10 Kasım 1938 tarihli tüm gazeteler ailenin yeni nesilleri eline verilirdi her on Kasımlarda…

Diğer dayımla katıldıkları dans yarışmalarında aldıkları ödülleri anlatırdı annem, çocukluğumda…

Babamın takım elbise, annemin tayyör giyerek sinemaya götürdüklerini anlatıyorum ben de oğluma, memur olan babamın en azından ayda bir kez dışarıda akşam yemeğine götürmesini, fayton sefalarımızı ve akrabalar ile düzenlenen yemeklerde kulüp rakısı eşliğinde uzayıp giden meşkleri: “Seni aradım kadehlerdeki dudak izlerinde…”

Bir ara, ama mutlaka:

“Dayler dayler viran dayler / Yüzüm güler kalbim ağlar…”

Rumelili Nafiye Hanım çocukları, damatları ile bu şarkıyı okurdu…

Alişimin kaşlarından ya önce ya da sonra…

******

Ara sıra Atatürk’ü rüyamda görürüm, garip ama, gerçekmişçesine sohbet ederiz…

Sabaha öyle bir uyanırım ki; hani çok sıkıntıda olduğumuz zamanlarda çok sevdiğimiz dedemiz, teyzemiz rüyamızda saçımızı okşar ya, hani öyle mutlu olursun ki rüyanda mutluluğun gün boyu devam eder, işte aynı öyle!

Tarifi imkansız bir güven hasıl olur, kendimi bir Nene Hatun kadar güçlü, bir Halide Edip Adıvar kadar cesur, bir Safiye Ayla kadar sanatsever bulurum!

Her böyle bir günün gecesinde Alişimin kaşları kare / Sen açtın sineme yare şarkısı eşliğinde iki-üç kadeh rakı içer, birini Atatürk’e, diğerini “Cumhuriyet Kadını” olarak yetiştiren aileme, sonuncusunu da sağlığa, huzura, keyfe ve özgürlüğe kaldırırım!

******

Bu gece dördüncü kadehi cumhuriyete kaldırasım geldi!

Şerefe!

“Evleri var yol başında
Benleri var sol kaşında
Saramadım genç yaşında

Göremedim hiç ah Alişimi Tuna boyunda…”

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..