Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Anne çırıhtası

Anne çırıhtası
 

Bugün ne pişireyim derken annem geldi aklıma; ne de güzel yapardı çırıhtayı. Canı çektiğinde hemen mutfağa gider, o mis gibi kokan çırıhtayı yapar, yanında bir de çay demlerdi. Çay demlenmeden nerdeyse yarısı biterdi. Şimdi benim çocuklarım da anneannemin sevdiğinden bize de yapsana diyor ve ben o özlemle işe koyuluyorum.

Malzemeler:
1 dilim beyaz peynir
2 yemek kasığı çökelek peynir
2 yumurta
1 çay kaşıgı tuz
maydanoz
1 çay kaşıgı karbonat
yarım bardak sut
un
peynirler, yumurta, süt, maydanoz, göz kararı un (çok katı olmayacak şekilde), karbonat, tuz iyice karıştırılır. 15dk dinlendirilir. Kızgın yagda kaşık kaşık alınıp kızartılır. (sıcakken lezzeti daha güzeldir)

AFİYET OLSUN......:)

 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..