Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '11

 
Kategori
Deneme
 

Aşk kırgınının sığınağı

Aşk kırgınının sığınağı
 

 Sırtım kayalıkta,önüm boşlukta... Bu bir uçurum değil... Boşluğun altında rengi güneşten bozarmış ağaçlar topluluğunun arasına serpiştirilmiş küçük kutu biçiminde beyaz evler ve "V" biçiminde uzanan Ege denizi.Sırtımı dayadığım kayadan görünen, durgun mavi denizin ortasında kalmış, bozarmış iki küçük ada,  ne kadar da bana benziyor. Suların ortasında susuzluk çeken toprak; yalnız, hüzünlü, büyülü öylece dururken,  o küçük başlarıyla asi ve onurlu bakışlarıyla meydan okuyorlar koskoca denize... Sırtımı yasladığım kayanın diplerinden fırlamış olan dikenler arkama saplanıyor, acıtıyor; önümde sallanan, boşluğun ucunda uzayan mavi Akdeniz hançerini kalbime saplıyor, acıtıyor; sen öylesine müthiş acıtıyorsun ki canımı, kalbimden güller yerine dikenler fırlıyor, hayatın canını acıtıyor... Seni ben böyle mi sevdim?

Hayattan kaçıp birkaç günlüğüne saklandığım Gümüşlük Akademisi'nin, beni iyice saklaması için, doğanın çıplak gövdesine, bana göre kuytu bir köşesine sığıyorum. Bir kaya dibine oturup, önümde uzanan sonsuz boşluğun mavi karelerine doldurmak istiyorum seni, kareler siyah dairelere dönüşüyor... Bu vahşi doğanın boşluğundan köpek havlamaları, geç uyanmış horozların bağırtıları, danaların böğürtüleri yükseliyor. Boşluğa tutunmaya çalışıyorum. Hayatın en güzel belirtileri olan bu yaban seslere serçelerin küçük cıvıltıları  ve cır cır böceklerinin hiç dinmeyen nefesleri karışıyor... 19. Yüzyıl romantik yazarlarının baş tacı ettiği, "yalnızlık ve doğa" (kalabalıklar içinde yalnızlık) ikilisinin yanyana yürümesinin etkisini şimdi daha iyi anlayabiliyorum. Sığınabileceğimiz bir yer yok  doğadan başka,tedavi ondan gelecekmiş gibi kendimi bırakıyorum müşfik kollarına... Tedavi ederken nasıl da acıtıyor insanın canını, neşter atılıyor yaraya ve kanıyor. Bu ameliyattan sonra yara iyileşip kapanacak fakat biliyorum ki bir süre sonra tekrar açılacak... Çaresi yok yaralı çocuklarıyız hayatın...

 Yaralıyım, yaralısın, yaralı, yaralıyız, yaralısınız. yaralılar.

                                                           Nurbanu Kablan

 
Toplam blog
: 71
: 1292
Kayıt tarihi
: 10.08.11
 
 

Hacettepe Fransız Dili ve Edebiyatı mezunuyum. Öğretmenim, şu anda yurt dışında görev yapıyorum. ..