Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '22

 
Kategori
Eğitim
 

CEO'lara özel eğitim programı

Sorbonne Üniversitesi’nin gerçekleştirdiği International Executive MBA Programı, Eylül ayında ilk kez Türkiye’ye geliyor. Kurumların üst ve orta düzey yöneticilerini, değişen dünyanın rekabetçi ortamında vizyoner bakış açısına sahip, stratejik düşünebilen, çağdaş ve yönetim metodolojilerine hakim sıra dışı liderlere dönüştürrmek için özel olarak tasarlanmış olan program, Paris ve İstanbul arasında etkileyici bir gelişim köprüsü kurmaya hazırlanıyor. Detayları, bu işbirliğini gerçekleştiren BMI Business School'un Genel Müdürü Hasan Altunkaya’dan aldım.

Türkiye’de ilk kez gerçekleşecek uzun soluklu bir MBA programını başlatıyorsunuz. Bu çok özel eğitimden bahseder misiniz?

Türkiye’de bir ‘iş okulu’ yapılanması oluşturmak istiyoruz. Dünyada özellikle ABD ve Avrupa’da son 50-60 yıldır bu okullar çok öne çıkıyor. Bir kısmı üniversitelerin içinde yer alırken bir kısmı da bağımsız olarak çalışmalarını sürdürüyorlar. Örneğin, ABD’nin en önemli üniversitelerinden biri olan Harward’ın içinde Harward Business School var. İngiltere’de Said Business School, Oxford çatısı altında yer alıyor. Ancak London Business School, Fransa’daki Insead ya da İsviçre’deki IMD üniversitelerden bağımsız olarak varlıklarını devam ettiriyorlar. Bizim de oluşturmak istediğimiz ‘business school’ yapılanması tüm bu okulların bir modeli olacak. Bununla birlikte Türkiye’de ilk kez ‘International Executive MBA’ programı başlatıyoruz. Programı Sorbonne Üniversitesi ile birlikte sürdüreceğiz. 14 aylık programda ağırlıklı olarak Sorbonne öğretim görevlileri eğitim verecek ve okulumuz mezunları ‘master’ diploması alacaklar.

- Bu eğitimler ağırlıklı olarak kimlere yönelik olarak gerçekleşiyor?

Genelde 10 yıllık ve üzerinde iş deneyimi olan yöneticilerin ve iki yıllık müdürlük tecrübesi bulunan kişileri programda tercih ediyoruz. Sorbonne, aynı eğitimleri altı yıldır Çin’de Pekin Üniversitesi ve dört yıldan bu yana da Brezilya’da MBA In Finance ile birlikte programı sürdürüyor. Türkiye’de de ilk kez bu yıl bizimle birlikte çalışma kararı aldı. Böylelikle tüm dünyada bir tarafta Amerika kıtasında, öte yanda Asya’da süren 'executive' MBA programını Türkiye’de de başlatmış oluyoruz.

- Türkiye’de bugüne dek bu programı gerçekleştirmiş olan ya da şu anda yapan başka kuruluşlar var mı?

Türkiye’de MBA programı birçok üniversite var. Executive programı uygulayan dört üniversite bulunuyor. Ancak hiçbirinin yurt dışı bağlantısı yok. Ayrıca katılımcılara da diploma değil sertifika veriliyor. Tahmin edersiniz ki, sertifika ile diploma arasında çok fark var. Ya da programın ücretine ilave bir bütçeyle yurt dışı bağlantısı sağlıyorlar.

- Sorbonne Üniversite’siyle böyle bir iş birliğine gitmenizde ne etken oldu?

Sorbonne hem dünyada çok saygın hem de Türkiye’de çok bilinen bir üniversite. Avrupa’nın en iyi 10 üniversitesi arasında yer alıyor. Dünyada da ilk 50’de… Eğitime katılanlar aynı zamanda Paris’te iki haftalık eğitim alacaklar. Eğitim programının toplam 14 modülünün 12 modülü Türkiye’de, diğer iki modülü de Sorbonne’da verilecek katılımcılara. Yine 14 modülün 8 modülünü Sorbonne’un öğretim üyeleri tarafından veriliyor, diğer 6 modülün eğitimini ise Boğaziçi, ODTÜ, Galatasaray Üniversitesi’nden yıldız seçkin hocalar verecek.

- Global bir ayağı bulunan bu birlikteliğinin eğitim programına katkıları neler olacak?

Öncelikle şunu söyleyebilirim, böyle bir eğitimi Avrupa’da iyi bir üniversitede almak isteyen üst düzey yöneticinin ödeyeceği meblağ yaklaşık 50-60 bin Euro civarında olacaktır. Ayrıca bu bütçede gittiğimiz ülkenin yaşam maliyeti de ekleniyor. Bu özel eğitim, Türk katılımcıların ayağına geliyor. Neredeyse Avrupa’nın 1/3 fiyatına bu eğitimden yararlanıyorlar. Ayrıca katılımcılar, eğitim sırasında çalışma hayatlarına da devam ediyorlar. Üstelik uluslararası düzeyde kabul gören bir diplomaya da sahip olacaklar.

-  Eğitim modülleri ana başlıklarıyla neler?

Ana başlıklarda hukuk, dijital dönüşüm, ekonomi ve insan kaynaklarını kapsayan eğitimler öne çıkıyor. Özellikle dijital dönüşüme ağırlık verdiğimiz iki modül bulunuyor.

- Programda 14 eğitim modülünden bahsediliyor. Bir yöneticinin olmazsa olmazı, mutlaka alması gereken modüller size göre hangileri?

Modüller arasında özellikle dünya ve Türkiye ekonomisini kapsayan bir modül bulunuyor: ‘Ekonomi ve Finansal Piyasalar’... Yanı sıra ‘Stratejik Pazarlama Yönetimi’ ve son 5 yıldır özellikle pandemi sonrasında önem kazanan ‘Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi’… Hem nitelikli insanları şirket bünyesine katmak, hem de çalışanları şirkette tutmanın önemi ayrı bir meziyet olarak öne çıkıyor. Bence muhteşem olan ‘Operasyonlar ve Tedarik Zinciri Yönetimi’ modülü. Pandemi sonrasında tedarik zincirinin bozulmasıyla önem kazandı. Özellikle üretim sektöründe ve servis ağırlıklı işletmelerde öncelikli. Yine, ‘Yöneticiler İçin Hukuk’ modülü önemli. Şirket satın almalarda, birleşmelerde sırasında yöneticiler için hukuk bilgisi şart. Ayrıca son yıllarda önem kazanan ‘Dijital Dönüşüm ve Dijital Strateji’ modülü oldukça bilgilendirici. ‘Bilişim Sistemlerinin Stratejik Yönetimi’, ‘Stratejik Yönetim ve Operasyon’, ‘Girişimcilik ve Liderlik’ bir yöneticinin mutlaka alması gereken eğitimler arasında.

- Programı 30 kişi ile sınırlı tutulmasının nedeni nedir?

Kısıtlı ve seçkin bir katılım olması konusunda Sorbonne Üniversitesi’nin belirlediği kurallar çerçevesinde hareket ediliyor. Sorbonne’un, birlikte eğitim verdiği diğer ülkeler de aynı kurallara tabi.

- Üst düzey yöneticilerin CV’lerinde gözüken bu eğitim, kişilerin kariyerlerini sonrasında nasıl etkileyecek?

Normal bir mühendislik ya da başka mesleki eğitim alan bir kişinin MBA yapması son dönemde kariyeri açısından bir gereklilik halini aldı. Nasıl bir diplomaya sahip olduğu katılımcının hem yeni gireceği işte kariyer planlaması anlamında hem de (yaklaşık 2-3 kat artışla) gelir anlamında da olumlu sonuçları olacaktır. Harvard Üniversitesi’nin de eğitim programı içeriğinde de bu gelir artışı bilgilerine rastlayabilirsiniz. Sonuç olarak, verilen eğitim programının sonrasında iş alternatiflerine ulaşmanın, uluslararası şirketlerin bünyesine katılmanın daha kolay olacağını vurguluyoruz.

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 248
: 438
Kayıt tarihi
: 27.04.16
 
 

Almanya'da doğdu. Oradaki öğreniminin ardından üniversite eğitimi için Türkiye'ye döndü. Gazeteci..