Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

kevser şekercioğlu akın

http://blog.milliyet.com.tr/kevser

08 Mayıs '22

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Günaydın Anneler

Aydınlık, serin, sisi kalkmış, sessiz, herkesin uykuda olduğu saatte, taa uzakların bile net göründüğü bir anneler günü sabahından herkese günaydın. Sabahınız, gününüz, ömrünüz kutlu olsun, analar-bacılar-evlatlar.

Kediler bile ana olmasın derdi annem, yavrularını oradan oraya güvene taşıyan sokak kedilerini görüp ağlayarak. İneği Fidan'ın yavrusuna ana şevkatiyle iyi bakardı her yaz. Fidan da yavrusunu annemden hiç sakınmazdı. Güven duygusunun hayvanlar aleminde de çok önemli olduğunu anlamıştım o zaman.

Gönül dağı yıkılınca gönül bağı da sevgi bağı da kopuyormuş insanın, kelimeleri bana sormadan dökülüyor parmaklarımdan. Demek ki gönlü kırık annelerin enerjisi ses vermek istiyor. Hoş, gönlü kırık olmayan insan var mıdır bu hayatta onu da merak etmiyor değilim.

Evet, evlatlarımız bizim değil Allahın kabul ama yavrusu bize göre vakitsiz ellerinden alınmış tüm annelerin o yüce sınavları karşısında gönüllerine ferahlık ve serinlik veren, üşütmeyen rüzgarlar diliyorum aynı Yaratandan. Kimsenin işine karışmak bana düşmez bu bilinçle dile geliyor tüm isteklerim.

 

Annesini erken kaybetmiş, -canlı ölü fark etmeden- belki de hiç görmemiş çocukların yüreklerine de aynı serinliklerden üflemek gücüm olsaydı keşke. Onların da anneler gününü kutluyorum en iyi onlar anlar bu günün anlamını bütün hayatları boyunca her gün. Kaderin kalemi düzgün yazılar yazsın bundan sonra. Hava soğuyunca değil yürek soğuyunca üşür insan bana göre. Annelerin ve evlatların yüreklerinin sıcacık olduğu güven içinde yuvalar diliyorum ister çerden-çöpten, ister çamurdan-samandan, ister duvardan olsun  dünyadaki tüm canlılara.

 

Güzellikler diliyorum mikrobu-virüsü-delisi-velisi-kötüsü-iyisi bol hayatın her alanında. Hepimiz önce yüreklerimizi-beynimizi-evimizi-kapımızın önünü-sokakları-dünyayı temizlemekle mi başlasak dünyayı paklamaya acaba? Kız-erkek ayırmadan, tüm çocukların insan yavrusu olduğu bilinciyle büyümesini de eklemek istiyorum liste sırama. Bana kalsa uzatır da uzatırım ama serin üşütmeye başladı sanki dolayısıyla tüm iyi dileklerimi üfleyerek yolluyorum dünyada kimin neye ihtiyacı varsa en iyi sonuçlara doğru yorulmadan kavuşması için.  Güzel bir sabah güzelliklerle tamamlansın hayat, kutlu-sakin-güvenli atsın yürekleriniz, gönül dağlarınız yerinde, gönül bağlarınız sağlam, ne ayaklarınız ne yüreklerinizin üşümediği sımsıcak hayatlar olsun yaşadığınız.

 

 

 
Toplam blog
: 374
: 869
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1965 Akçakoca doğumluyum. Evli ve dört kız annesiyim, küçük bir kızın  anneannesiyim. A.Ü. Halkla..