Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '12

 
Kategori
Kültür Turizmi
 

HASANKEYF YOK OLMASIN !

HASANKEYF  YOK OLMASIN !
 

Hasankeyf, " İMDAT " diyor ! Kurtarın beni. Binlerce yıllık kültürüm, tarihe tanıklığım,  yok olmak üzere. Kurtarın beni!
 Dicle üzerinde yapılması planlanan Ilısu Barajı ile sular altında kalma ve tüm kültürel hazinesini yitirme tehlikesi ile karşı karşıya Hasankeyf...
Geçmişi yok edersen, geleceksiz kalırsın, diye öğrenmedik mi biz?
Hasankeyf'i ikiye bölen Dicle, bir doğa harikası aynı zamanda. Sayısız kuş, hayvan ve bitkinin yaşam suyu. Hasankeyf kayalıklarında üreyen alaca yalıçapkını, küçük kerkenez, tavşancıl, kızıl akbaba, boz kiraz kuşunun  da yurdu. Mutlaka yaşatılması gereken bir nehir Dicle.
En son 1260'daki Moğol istilası sırasında yakıp yıkılan kenttim ben, diyor Hasankeyf. Osmanlılar zamanında da  önemli bir ticari bir kavşak. Ama bir daha o eski ihtişamıma kavuşamadım bir türlü. Roma'nın , Bizansın oldum. Sonra Artuklu, Eyyübi ve Akkoyunlu sahip çıkıp, yaşatıp yüceltti beni..
 Binlerce yıllık tarihe tanıklığım, kültürlere ev sahipliğim  yok olmak üzere ! Kurtarın beni !
 Ilısu barajı biirildiğinde bütün yapılarım sular altında kalacak ve taşlarımın özelliğinden dolayı dağılıp yok olacaklar ! Çırağın ustayı geçtiği, ustanın da dayanamayıp şerefesinden kendini attığı birbirinden güzel Selçuklu minarelerim, kalelerim, kaya mağaralarım, türbelerim, sular altında yitip gidecek. Minaremin üstündeki leylek yuvası bile kaybolacak! Söyleyin leyleklerim nereye göçedecek benim ?
 
Hasankeyf'e son darbeyi indirmek de bize kaldı. .Batı, kültürünü, tarihini, dokusunu, bir tek taşını bile korumak için neler yaparken, tüm olanaklarını, teknolojilerini seferber ederken Türkiye Cumhuriyeti, kendi tarihini, kültürel tarihini, doğa tarihini, geriye doğru silerek mi yazıyor?
Halfeti, Zeugma, Allonoi ve diğerleri...
 
Hasankeyf'in kalesi bu kadar dirençsiz mi?
 
Toplam blog
: 171
: 2319
Kayıt tarihi
: 15.02.07
 
 

Düşünen, üreten, kendine, insana, çağına sorumlu, tavırlı, taraflı , çağdaş ve yüzü aydınlığa dön..