Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '09

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

İspirtonun faydaları…

İspirtonun faydaları…
 

Kaynak:lazimbana.com


Ayağım kayıp da merdivenden düşmesem, düşüp de bacağımı merdivenlerin (beş basamaktı sanırım) sivri yerlerine vura vura durmasam, aceleyle gittiğim en yakındaki sigorta hastanesinin acil servisi olsa, ya da ilgili servis on beş gün önce kapanmasa bu ispirtonun marifetlerini öğrenemeyecektim!

Ne yapmalı, nasıl yapmalı diye telefona sarıldığımda ispirto mucizesi ile karşılaşacağımdan habersiz “Bacağını yukarıya kaldır, üstüne buz koy ve bizi bekle” talimatına harfiyen uydum.

Can dostum Hakan ve dostumuz Dr. Evren beş dakika sonra yanımdaydı, kırık ve çıkığım olmadığından emin olduktan ve de ilgili kemikte çatlak olsa dahi kemiğin yapısından dolayı o an için bir müdahale olamayacağından dolayı alelacele bir başka hastaneye gitme gereğimin olmadığına karar verdi, sağ olsun Evren.

Yapmam gerekenleri sıralarken, yanında getirdiği ilaç ve bandajı nasıl ve ne zaman kullanacağımı açıklarken ispirtodan da söz etti.

Metil değil de etil olanı elbette…

Buz kompresleri arasında bolca ispirto dökülmüş pamuklar sardım bacağıma, özellikle ayağa kalkman gereken durumlarda yap demişti, aynen sözünü dinledim!

Deneyimlemiş biri olarak diyorum ki: Gerçekten de ispirto ağrıyı ve o bölgedeki problemi alıyor!...

Üzerinden az bir zaman geçmişti ki, mutat ayak ağrılarım uykumu bölmeye başladığında pembe renkli ispirto şişem aklıma geldi, öyle fazla sıkıntıya da gelemem, yazı yazarken pc başında, birer parça pamuğa bolca ispirto döktüm, gözden çıkardığım bir terlik giydim, zira ispirto bir terliğimi matlaştırmıştı, terlikle ayaklarım arasına da ispirtolu pamukları yerleştirdim!

Sonuç mükemmeldi!

Hem de en az bir hafta sürüyor etkisi, niye ben bunu daha önceden öğrenmemiştim ki!

Ayaklarımın altında iki-üç yastık uyumaya çalıştığım günler aklıma geldi…

Durun ama, daha bitmedi!

Eee, ben bu işi öğrendim ya, geçenlerde kas sıkışması yaşadım, kilo aldığımdan beri ara ara yaşamaktayım, altı-üstü kas sıkışması deyip geçmeyin, sancısı içine oturuyor insanın, kolay kolay da geçmiyor meret!

Heyhat, pembe renkli ispirtom var artık benim!...

Bir parça pamuk, bolca ispirto, koy sıkışan kasın üzerine, ertesi gün yalnızca hatırlatıyor burada sancın vardı senin, sonraki gün unutulup gidiyor…

Geçen sene bir ay boşuna çekmişim!

Vallaha, denemesi bedava değil elbette, ancak bir paket pamuk ile etil ispirto almaya bakar, ortalama bir şişesi beş lira civarında, ama ne olur belli bir markanın ve etil olanından alın!

Aman, bana ne, böyle bir problemim yok diyenlere maşallah diyorum, gerek de olmaz inşallah, ama sıkıntısı olanlara şiddetle öneriyorum!

Gerçi günler Ramazan, yanınıza yaklaşanlar içki içtiğinizi düşünebilir, ancak ne yapalım, her güzelin bir kusuru vardır, değil mi?

Sağlık ve sevgi dileklerimle…

Gülgün Karaoğlu

Eylül,06/09

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..