Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '08

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

İşsizliğe çözüm

Geçtiğimiz günlerde bir seminerde konuşmacıydım. Katılımcılardan olan bir insan kaynakları yöneticisinin sorusu ilginç idi. Yeni gelen mevzuattaki bir düzenleme nedeniyle işverenlerin yüksek ücret alan işçilerini işten çıkarabileceğini belirtiyordu. Aslında bahsettiği husus çok doğru ve gerçekçi değildi. Aslında bu soruyu yetkin bir İK’cı sormaması gerekirdi. Çünkü bir işçinin ücretini “sadece işveren” belirlemez, bunu sektör, uluslar arası ücret analizleri vb. hususlar belirler. En acemi işveren dahi işçisinin sağladığı katma değere orantılı olmayan bir ücret belirleme yoluna gitmez. İşsizliğin düğümü işte bu noktada çözülmektedir. Bir yandan işsizlikten şikayet edilirken bir yandan da çok küçük ücret farkları uğruna işverenler birbirinin işçisini ayartıyor, transfer ediyor, haksız rekabet almış başını gidiyor. Bir yandan fabrikalar kapanırken bir yandan “azami süreli sözleşme”, “rekabet yasağı sözleşmesi” hakkında sorular alıyoruz. Aslında konu çok açık. Yapılması gereken ilk ve tek şey de artık daha açık. Özellikle İktisat, İşletme, Ekonomi vs. bölümlerinde mutlaka ve mutlaka özel sektör yöneticileri ders anlatmalıdır. Bu bölümlerden mezun olan öğrenciler, iş hayatında kendilerinin ne beklediğini, işlerin nasıl yürüdüğünü bilmelidirler. İşletme bölümünden mezun olan birinin örneğin bir ücret ödeme bordrosu yapabilmesi beklenmelidir. Beş yüz sayfa ders kitabının sadece yüz sayfası yetişiyor yarım dönemlik derslerde ve ezber almış başını gidiyor. Teori bolluğu var. Oysa pratikten teoriğe olmalı derinlik. Ben Kamu Yönetimi okudum ve İşletme bölümü kadar Muhasebe dersi aldım.Ama o dönemde Hocalarımız bir günden bir güne bu muhasebenin ne işe yarayacağını, tüm bu işleri neden yaptığımızı, kısacası işin mantığını vermediler. Bu nedenle teşekkür edemeyeceğim onlara. İşsizliğe tek ama tek çözüm, üniversitelerde uygulamacıları ve yöneticilerin hocalık yapmasıdır. Maliye bölümünde Maliye bürokratları veya Maliye denetim elemanları ders verirse, ders gören öğrenciler ilerde bu mevzuatta az hata yapar ve az cezaya uğrar. Yani hesap soran hoca olmalı ki nereden soracağını herkes bilsin.

 
Toplam blog
: 11
: 1120
Kayıt tarihi
: 17.08.07
 
 

1976 yılında Hatay da doğdum. Uzun zamandır iş hayatım gereği İstanbulda yaşıyorum...