Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '11

 
Kategori
Güncel
 

Kadına dayak hak mıdır?

Kadına dayak hak mıdır?
 

Babam eti senin kemiği benim demişti ya, beni sana gelin ederken!
Ama sen kemiklerime de sahip çıktın!
Tamam babamdan biliyorum, erkek dediğin hem döver hem sövermiş!
Ama sen hep dövüyorsun yaa!
Komşunun okumuş oğlu abi'nin durumu psigolocik diyor!
Sahi psigolocik ne ki? Artık içmesen geçer mi?
Hem yakında bebemiz doğacak bak!
Oğlan olursa aklı erer ermez kadına dayak atmasını öğrenirmiş, kız olursa dayak yemeyi peşinen hak sayarmış daha şimdiden!
Hem büyüdükçe sen gibi onlarında psigolocisi bozulurmuş diyorlar!
Analarının haline dayanamazlarmış çünkü!

Ne olur sanki bu aralar birazcık da sövsen, haa?
Hem sakın ola bida karnıma depme olur mu?
Hatçe’nin kocası da sen gibiymiş amma çok dikkat edermiş döverken!
Kaba yerler daha dayanıklıdır dedilerdi!
Ama sen hep aynı yere vuruyorsun, haksızlık bu!

Ev işlerini çeviremiyom, ocakta çorbayı bilem karıştıramıyom!
Leğende çamaşır çitileyemiyom, çırpamıyom, asamıyom!
Sabahlara kadar acıyo, gecenin bi yarısında uyanıyom!

Kolumdaki yaranın kabuğu yeni düştü daha!

Kadın sığınma evine gitseeeeem, evlisin diye almazlar!
Baba ocağına gitseeeem, kapıyı bile açmazlar!
Bi depme de babamdan yerim!

Tamam biliyom, işin gücün ras gitmiyo ona hırslanıyon, acısını benden çıkarıyon!
Ama ne yapayım elimden bişey gelmez köy çocuğuyum ben!

Gelip beni süzeceğini bileydim gider miydim ki çeşme başına!
Bir görüşte vurulmazdın sende o zaman gözüme kaşıma!
İki sokum ekmek verdin diye neler getirdin başıma!
Hiç acımadın yanaklarımdan boncuk boncuk süzülen göz yaşıma!

Anamın evinde suyum da vardı aşımda!

Ben bu dünyaya sığıntı olarak gelmedim, yetti gari canımdan bezdim!
……………………………

Kurgulamaya çalıştığım olay her ne kadar biraz abartılı olsada günümüzde pek çok evde halen bu tür dramların yaşandığı tartışılamaz bir gerçektir! Hani şöyle kısa bir araştırma yapsanız diyorum, olur ya kadınlarımıza reva görülen bu olaylar karşısında erkeği haklı çıkaran bazı önemli ip uçlarına rastlarsınız belki!

"Kadına dayak hak mıdır" sorusunun gerekçeli cevabına yani!!

blognot; konuyu 8 Mart Dünya Kadınlar gününde kaleme almış, ancak bu mutlu günün kutlamalarına gölge düşüreceği kaygısıyla çok kısa bir süre sonra yayından kaldırmıştım.
Bugün ise yayınlamakta sakınca görmüyorum; Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından yapılan açıklamalar, Meclis açılır açılmaz ilk iş olarak Kadını koruyacak şekilde bir yasa çıkartılacağı yönünde çünkü!

Her ne kadar çok geç kalınmış bir karar olsa da, muhattaplarına gözünüz aydın diyorum!

 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..