Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '08

 
Kategori
Anılar
 

Kar

Kar
 

Bugün Ankara’ya kar yağdı. Bütün pisliklerin üzerine beyaz bir örtü örtülmüş gibiydi. Yollar beyaz, ağaçlar beyaz, binaların çatıları beyaz. Tertemiz görünüyordu her yer. Hatırlıyorum, çocukluğumda da böyle kar yağardı da günlerce haftalarca kalkmazdı yerden.

Ne kadar yüksek yer varsa oralardan aşağıya doğru tahta kızaklarımızla kayardık. Düşe kalka her yanımız ıslanırdı. Olsun yine de mutlu idik.

Benim askerliğim de Ankara'da geçti. Yedek subay okulunda levazım olarak 6 ay eğitim yaptım. O yıllarda da çok kar yağıyordu. Eğitimde komutanımız bize silah söktürüp taktırmasını öğretiyordu. Yerde 30–40 santim kar var. Silahı söküp takarken bir küçük parçayı elimizden düşürdüğümüz zaman felaket olurdu o parçayı karın içinde arayıp bulmak. Ellerimiz donardı sanki. Dört gözle beklerdik komutan 15 dakika istirahat verecek diye.

Hasret kaldık öyle günlere. Bu küresel ısınma denilen olayı yine biz insanlar yarattık hiç yarınlarımızı düşünmeden hovardaca harcadık doğayı. Şimdi de diz boyu kar yağsın da barajlar su dolsun diye kıvranıp duruyoruz.

Aklıma karınca ile ağustos böceğinin hikâyesi takıldı birden. Ağustos böceği de bütün yaz saz çalıp şarkı söylemekten kışın aç kalınca, karıncaya koşup ekmek istemişti de, karınca da ona yazın saz çalıp şarkı söyledin kışı hiç düşünmedin, şimdi de oyna bakalım demişti. Biz de ona benzedik galiba. Artık oynamak da yetmiyor sanırım.

Saygılarımla ŞEREF AMCA

 
Toplam blog
: 9
: 415
Kayıt tarihi
: 27.11.07
 
 

1934'de Eskişehir'de dünyaya geldim. 2 yaşında iken babamın Ankara'ya yerleşmesi üzerine o yıldan so..