Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '14

 
Kategori
Felsefe
 

Kendime mahrem miyim?

Kendime mahrem miyim?
 

Net'ten...


İçimde kırk oda, her birinde birkaç ben… Öyle ki, içlerinde henüz tanışmadığım ben’ler dahi var. Ben şimdi o ben’leri nasıl anlatacağım sizl?.. 
.
Hangi odamın içindeki ben’i anlatacak kadar tanıyabildim ki!  Hepsinden daha önemlisi; ben gerçekte kaç ben’im?..  Ben dediğim öznenin kişiliği kaç ben’in yamalı bohçası acaba?..
.
Toplumun içime kilitlediği ben hangisi? O ben kaçıncı odamda?.. Kendini gerçekleştirip açığa vurmuş ben’lerim hangileri?..
.
.
Hangi odamda yaşıyor genetik şifrelerimin ürettiği ben'liğim? Hangi ben onunla dost, hangi parçam tanışık değil?
.
Hiç giremediğim odalarımda daha kaç ben gizli? Ya kırkıncı odam!!! Oradaki ben kim? Neden hakkında hiçbir şey bilmiyorum!?  Yoksa kendimden bile sakladığım ben mi gizli o kapkaranlık "barınak"ta?
.
Meraklanmaya başladım; ben her sabah uyandığımda aynı ben miyim? 
Hangi odamdaki ben uyanıyor hafta başında, hafta sonunda? 
Kışlık ben ile yazlık ben neden akraba olamayacak kadar farklılar? 
Ya o coşku dolu ilkbaharlı ben… O kim o; hangi odamda o?
.
Sevecen ben ile acımasız ben komşu hücrelerde nasıl barınabiliyorlar, bir bilsem!..  Özverili ile bencil ben; sâkin ile telaşlı, kibar ile kaba, alçakgönüllü ile kibirli ben’ler ne zaman doğdular içimde? 
.
Neden sevmediğim ben’leri hâlâ sürgüne yollayamadı sevdiğim ben’ler?
.
Yahu ben kimim?! Kimin ben!!! Tanıdığımı sandığım ben onca ben’den hangisi? 
.
Size soruyorum size, siz okurlara: Âşık olan ben ile nefret eden ben aynı ben olamazlar, değil mi?..
.
Ben içimdeki ben’leri tanıdıkça neden kendime daha mahrem oluyorum? Kendimi tanıdıkça kendime yabancılaşıyor muyum dersiniz? 
.
Ben bazen neden kendime rakip oluyorum? Neden saklanıyor içimdeki ben’ler diğer ben’lerden?..
.
Hangi odamdaki hangi ben hangi odamdaki hangi ben’le çatışıyor, bilmek istemek hakkım değil mi?.. 
.
Yoksa kendim olduğunu sandığım ben’i tanıdıkça çoğalıyor ve kalabalıklaşıyor muyum? 
.
İçimdeki o kalabalığın dışarıya ahenksiz bir çokseslilik yansıtması yüzünden mi yalnızlığı keyifle yaşıyor bazı ben’lerim? 
.
Yoksa ben, ben’lerimden mi kaçıyorum?
.
Dahası; ballandıra ballandıra anlattığım ben’in tadı neden hep acımtırak bugünlerde? Hangi odamdan aşırdığım hangi ben yazıyor bu yazıyı acaba?
.
Ben anlatıldıkça ve anlaşıldıkça mı değişiyorum yoksa? 
Acaba görenle görülen arasındaki kuantumsal ilişki mi ben’i ben yapan? 
.
Sahi, ben bu yazıya başladığım andaki ben miyim?.. 
Bu son cümleyi yazan ben kim?!
Ben... Ben... Ben...
.
İmdaaat!!! 
.
.
.
Günün Sözü: Beni bende demen, bende değilim / Bir ben vardır bende, benden içeru. (Yunus Emre)
 
 
Toplam blog
: 147
: 2923
Kayıt tarihi
: 05.05.07
 
 

İngilizce öğretmeniyim, çevirmenim, dilmaçım, araştırmacıyım. / Beş kitabım var: Beynin Kimliği, ..