Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kıdemli ev hanımı

Kıdemli ev hanımı
 

netten


Mesleğiniz nedir efendim?

Ev hanımıyım.
Anneyim.
Beyimin eşiyim…

Harcı borcunu kurtarmayınca, annelik duygularımda, ağır basınca ev hanımı olmak kaçınılmaz oldu.

İşten izin aldığım günlerde, mahalleye her girişimde, çocukların anneleriyle parkta, sokakta ya da okul yolunda geçirdiği zamanlarda takılı kalırdım hep. Acaba bir gün bende gün içindeki herhangi bir saati böyle geçirebilecek miyim diye. İmrenirdim ev hanımlarına. Vakitleri çok, koşturma telaşları yok diye. Çalışan anneysen işin zormuş bunu ev hanımı olunca daha iyi anladım. Fakat ev hanımı olmak da hiç kolay değilmiş hani. Öyle istediğin zaman da kalkamıyorsun. Kalk borusunu çocuklar ne zaman öttürürse o zaman kalkıyormuşsun.


Akşama ne pişireceğim, makinede çamaşırım var, çamaşırlık dersen hep dolu zaten boşalmıyor hiç, temizlik desen hiç bitmiyor. Oyuncaklar hep dağınık, ben hep dağınığım. Sonra birde her ev hanımının diğer hanımlara kendini hep temiz ve düzenli gösterme çabası yok mu işte en sinir olduğum şey.


Yok, kardeşim temiz olabilirim ama dağınık bir kadınım ben yapacak bir şey yok diye avazım çıktığı kadar bağırmak istiyorum ama olmuyor işte.


Ev hanımıysan her şeyi bilmen lazımmış onu öğrendim. Mesela, püf noktalarını bilmek, çok işe yarıyormuş.


Garip bir şeymiş ev hanımlığı. Çalışırken sanırdım ki dört duvar arasında zaman geçiyormuş hep. Hep uzak kalırdım sanki hayata.


Aslında zaman aynı zamanmış meğer. Gün bugün geçmiyor, saatler bugün bana yetmedi gibi kelimeler boşmuş meğer. Saat aynı saat, zaman aynı zamanmış. İçini biz doldurduğumuz kadar doluymuş meğer.


Zaman su dolu bardak gibi, İçi boş vazo gibiymiş meğer. Her şey senle ilgili, senin hayata yettiğin kadarmış zaman... Ev hanımıysan da zamanın kıymetliymiş, değerliymiş...


Neyse, demem o ki bu aralar yaşadıklarımı çözümlüme evresindeyim. Ne kadar ev hanımı olurum bilmiyorum ama şunu biliyorum ki şuanda çocuklarla evde mutluyum ve zamanımı dolu yaşamanın tadını çıkarıyorum.


Kıdemli ev hanımı olma yolunda emin adımlarla yürüyorum.

Paylaşacak çok şey var daha...Zamanla inşallah, zamanı iyi kullanabildiğim sürece...

Sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 164
: 4548
Kayıt tarihi
: 26.03.08
 
 

Hayatı sevmek ve düzgün yaşamak isterken bulurum kendimi. Yaşamın bana verdikleriyle yetinmeye çalış..