Kıtır kadayıfın hası / İftar Sofraları / Milliyet Blog
Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '08

 
Kategori
İftar Sofraları
 

Kıtır kadayıfın hası

Kıtır kadayıfın hası
 

Sabah çorba, akşam üzeride bir tatlı tarifi... Siz de araya bir yemek sıkıştırırsanız, günü bağlarız böylece. Tatlımızın adı; Kıtır kadayıfın hası. Tatlının adını ben uydurdum ama biraz zıtlık var gibi. Hem kıtır, hem has. Siz bilmezsiniz şimdi, bizim oralarda yumuşak anlamına da gelir has. " Çok has bir börek olmuş, eline sağlık kızım. Yerken hiç çenem ağrımadı." sözünü o kadar duymuşumdur ki börek ve kurabiyelerim için. Hem kıtır hem yumuşak; " ikisi bir arada nasıl olur ? " diye düşünecek olursanız buradaki has, kadayıfın lezzetinin haslığı. Ahanda yine başladım gevezeliğe, oysa ne kalmış şunun şurasında akşama? Daha kadayıf pişecek, şerbetlenecek...

Yaş kadayıf iyice tiftiklenir. Tereyağı eritilerek tiftiklenen kadayıfa yedirilir. Bir borcama kuvvetlice bastrılarak dizilir. Fındık serpilir. Üzerine tekrar kadayıf dizilir. Fırında altı, üstü iyice kızarana kadar pişirilir. Kadayıf pişerken şerbet hazırlanır. 5 bardak su, 4 bardak şeker, 1-2 damla limon. Ne çok katı, ne de sulu bir kıvama gelince şerbette oldu sayılır. İyi bir sonuç alabilmek için şerbetin ılık, kadayıfın sıcak olmasına dikkat etmek gerekli. Kare kare dilimlenip, fındıkla süslenir. Beğeninize uygun olması dileğimle... Afiyet olsun !

 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..