Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '09

 
Kategori
Eğitim
 

Manavgat Eğitim İş’ ten M.E.B' e protesto

Manavgat Eğitim İş’ ten M.E.B' e protesto
 

Resim: 060601_evrensel


AKP iktidarının anti demokratik uygulamaları tüm Türkiye’ de olduğu gibi Manavgat’ ta da bütün hızıyla devam ediyor.

Gözle görülür bir biçimde değişen eğitim sistemindeki rahatsızlıklarımı bir veli olarak daha önce kaleme aldığım iki blokta sizlerle paylaşmıştım.

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=169285

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=166632

Okullarda müthiş bir kadrolaşmanın olduğu apaçık. Zaman zaman yaptığım okul ziyaretlerinden edindiğim izlenimler bu görüşün bende oluşması için fazlasıyla ipucu veriyor. Sorunları çözme noktasında olan yönetici kadronun ağzından çıkan bazı kelimeler, değil eğitim camiasının içindeki bir yöneticinin, kara cahil bir insanın bile ağzına yakışmayacak, kullanılmaması gereken kelimeler zincirine dönüşüveriyor ansızın.

Yeterli pedagojik eğitim aldığından şüphe duyduğum bu insanlar eğitim kadrosunun en tepesine yerleştirilmiş durumda. Tüm bunlar bir veli olarak bizleri endişelendirdiği kadar çocuklarımızı da okuldan soğutuyor.

Siyasetin asla girmemesi gereken kurumlardan biri olan okullar çağdaş ve bilimsel eğitim vermekten gittikçe uzaklaşıyor ve geleceğimizin teminatı olacak olan çocuklar göz göre göre heba ediliyor.

İşte bizi rahatsız eden tüm bu gelişmeler Eğitim İş Manavgat şubesi tarafından da protesto edilerek bir basın bildirisi yayınlandı.

Antalya Eğitim İş İl Başkanı İbrahim Daş, ADD Manavgat Şubesi ve CHP İlçe teşkilatının da desteğiyle Atatürk büstü önünde düzenlenen eylemde Milli Eğitim Müdürlüğü protesto edildi. Eğitim-İş Manavgat şube Başkanı Neriman Çakar’ın 75. yıl İlköğretim Okulu Müdür yardımcılığı görevinden usulsüz şekilde alındığını iddia eden Antalya İl Başkanı İbrahim Daş, bugüne kadar açılan soruşturmalar sonucu görev yerleri değiştirilen ve görevden alınan Atatürkçü, demokrat, çağdaş, onlarca arkadaşlarına uygulanan tasfiye planı hızla devam ettiğini dile getirdi. Son olarak da Eğitim-iş Manavgat Başkanı Neriman Çakar yöneticilik görevinden alınarak aynı okula öğretmen olarak atandığını belirten Daş; “yönetim kurulu üyemiz Fatma Narin ve üyemiz Seher Sevim’e aynı kapsamda soruşturma açılmıştır. Başbakanımızın; Cumhuriyetimizin hukukuna aykırı bir şekilde, neyle suçlandığı bile bilinmeden, savunması dahi alınmadan, yöneticilik görevinden alınması, Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğünün hukuk tanımadığının bir göstergesidir. Bu olay iktidarın kaybettiği 29 mart seçimlerinden sonra Antalya’daki Atatürkçü, demokrat, çağdaş eğitimcilere saldırılarının hızlandığının göstergesidir. Eğitim İş olarak bu olayları şiddetle kınıyoruz. Sayın Neriman Çakar başkanımızın uğradığı bu haksızlığın takipçisi olacağımızı kamuoyuna ilan ediyoruz. Eğitim-İş tüm baskılara rağmen, Atatürk, ulus devlet ve Cumhuriyetten yana taraf olmaya devam edecektir” dedi.

Haberin video görüntülerini izlemek için lütfen tıklayınız dedim ama Milliyet blok yeni bir kodlama sistemi getirmiş. Henüz çözebilmiş değilim. Onun için linki versem de fayda etmiyor. En iyisi mi siz direkt http://www.sahiltv.com/ a girin izleyin. Google Sahil TV yazmanız da yeterli. Sevgiler

 
Toplam blog
: 669
: 1503
Kayıt tarihi
: 19.01.07
 
 

Bir on dört mart sabahı güneş henüz arz-ı endam ederken üzeri yongalarla kaplı, küçük pencereli, ..