Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '18

 
Kategori
Şiir
 

Mevlana

Mevlana
 

Yaşlımıza ışıksın, öncüsün gencimize,
Hep doğruluk kutbunu gösterdin cümlemize,
İnsanlığı öğrettin, öğretmen oldun bize.
Ne kadar da değiştik, biz bize olduk yâd el!
Hoşgörünle Mevlâna, yüreklere aşkla gel!

Her şey boştur hayatta; para, şöhret, nam ve san,
Yaratılmışların en şereflisidir insan!
Dürüstlük ilken olsun, doğruluk ise yasan.
Ne kadar da değiştik, biz bize olduk yâd el!
Hoşgörünle Mevlâna, yüreklere aşkla gel!

Mevlâna içimizden, severiz onu dilden,
Kim olursan gel dedi, her dinden ve her dilden.
Bunu içten söyledi; katıldık kalbi dilden.
Ne kadar da değiştik, biz bize olduk yâd el!
Hoşgörünle Mevlâna, yüreklere aşkla gel!

Doğru yolu geç buldum, Allah’ımı andım da,
Dünyanın nimetine kapıldım hep kandım da,
Gerçek insan olmak zor; hamdım, piştim, yandım da!
Ne kadar da değiştik, biz bize olduk yâd el!
Hoşgörünle Mevlâna, yüreklere aşkla gel!

Mevlâ’yı, Mevlâna’yı, Harika pek çok sever;
Mesnevi’yi bilmeyen insan dizini döver,
Yazdıkları gerçektir, sanmayın onu över.
Ne kadar da değiştik, biz bize olduk yâd el!
Hoşgörünle Mevlâna, yüreklere aşkla gel!

HARİKA UFUK

 

 
Toplam blog
: 389
: 261
Kayıt tarihi
: 01.12.13
 
 

Adana'da doğdu. Öğrenim hayatına İstanbul'da Çengelköy İlkokulu'nda başladı. İstanbul Marmara Ünive..