Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '08

 
Kategori
Sınavlar
Okunma Sayısı
1424
 

Öss değişti

Öss değişti
 

-Yine mi?

-Evet yine


Bu defa da soruların dağılımı değişti


Ortak derslerde (birinci bölüm) Matematik Türkçe ve Sosyal testlerinin dağılımı aynen kaldı. Fakat Fen Bilgisi testinde değişiklikten önceki soru sayıları fizik 13 kimya 9 biyoloji 8 idi. Değişiklikle birlikte bu derslerin soru sayıları eşitlendi. Fizik 10 kimya 10 biyoloji 10 oldu.


İkinci bölüm fen bilimleri testinde de soru sayıları fizik 10 kimya 10 biyoloji 10 olarak değişti.


İkinci bölüm matematik testi matematik soru sayısı 20 den 18 e düştü. Geometri soru sayısı değişmez iken analitik geometri eklendi 3 soru çıkacak.


Sosyal bilimler iki testinde tarih soru sayısı aynı kalmakla birlikte bua testin kapsamı genişletildi. Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi de eklendi.

Coğrafya testinin soru sayısı 8 den 5 e düştü.

Psikoloji dersi sosyal bilimler iki testine eklendi. Psikoloji soru sayısı 4 e düştü. Sosyoloji ve Mantık dersleri bu testte kalırken soru sayıları 5 er den 4 e düştü.


Edebiyat sosyal bilimler testindeki soru sayıları önceden edebiyat 17 coğrafya 8 psikoloji 5 idi. Yeni uygulamada edebiyat 20 coğrafya 10 soru oldu. Yani psikoloji dersi edebiyat sosyal bilimler testinden kaldırıldı.


Artık eşit ağırlık öğrencileri psikoloji dersinden sorumlu olmayacak. Oysa psikoloji bölümüne öğrenciler eşit ağırlıklı puan türü ile yerleştiriliyor. Madem Türkçe -Matematik öğrencileri psikoloji dersinden sorumlu olmayacak o zaman bu bölüme de bu dersten sorumlu olan sosyal bilimler öğrencilerinin sözel puan türüne göre yerleştirilmesi gerekmektedir.


Aynı çelişkili durum sosyoloji dersi için de geçerlidir. Bir taraftan gençler okulda alan dersi olarak gördükleri dersin öğretmeni olabilmek için okulda hiç görmedikleri matematik 2 testinden sorumlu tutuluyor.

Bir taraftan da okulda ve öss de bu derslerden sorumlu tutulmayan öğrenciler bu dersin öğretmeni olabiliyor.


Çeşitli şekillerde ÖSYM yetkililerinin de kabul ettiği bu açık çelişkinin ortadan kaldırılması gerekiyor.


Ya sosyoloji, psikoloji gibi derslerin puan türü eşit ağırlıktan sözele alınmalıdır. Ya da bu derslerden Türkçe- Matematik öğrencileri de sorumlu olmalıdır
yani aslında ÖSS yine değişmelidir:))

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

ben EA çıyım gerçekten sözelci arkadaşlarımıza haksızlık gözle görülmeyecek gibi deyil mat2 biz bile zor yaparken onlardan belemek çok zor sonuçta o bölümleri biz yetenegimize göre şeçiyoruz bizde malesef fen yapmak zorundayız bu yökün yaptıgı saçmalıkları 5 sınıf ögrenci yapmaz arkadaşlar sizin alanda girebileginiz en iyi meslek türkçe ögretmenligi oda bizim alanla ortak allah hepimize sabır versin ama sizi daha çokkkkkkkk

gül?ah üstün 
 19.11.2008 19:14
 

gerçekten hiç anlamıyorum şu ösym yi.ben sözel öğrencisiyim ve bu durum beni çok rahatsız etti.sözelleri ezmek için ellerinden gelen herşeyi yapıyorlar! aşırı bir şekilde haksızlığa uğramış durumdayız..!hem psikoloji çözüyoruz hem de seçemiyoruz! HAKSIZLIK!!

?????? 
 16.11.2008 19:22
 

değil mi ya:)) kökten çözüm olurdu.. sevgi ve teşekkürlerimi sunuyorum değerli hocam..

?=)( 
 15.11.2008 16:23
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 15
Toplam yorum
: 13
Toplam mesaj
: 13
Ort. okunma sayısı
: 1109
Kayıt tarihi
: 01.03.08
 
 

Dershanede rehber öğretmenim. Tokatlıyım...

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster