Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Oyuncak bebek hikayesi!

Oyuncak bebek hikayesi!
 

Çocukken en çok niçin ağlardınız?
İsterseniz ben cevap vereyim.
Küçücük dünyamızda en iyi bağ kurabildiğimizve en iyi arkadaşlarımız oyuncak bebeklerimiz için!
Olmazsa olmaz dediğimiz küçük insan figürleri........
Ne çok şey paylaştık onlarla........

Dünden bugüne ne çok amaç için kullanıldı bu insan figürleri. Bugün çocuklar için yanlızca bir oyuncak olan bebeklerin eski uygarlıklarda, ayrı bir yeri vardı. Dünyanın en eski oyuncakları olarak bilinen, insan figürleri aynı zamanda, büyücülükte ve dinsel ayinlerde kullanılan gizemli vede kutsal varlıklardı.....

Büyücüler kime büyü yapacaksa, o kişiyi temsil eden sembolik bir bebek üzerinde uygular.....tanrılara bazen insan yerini tutan bebekler kurban adilir. Bunun yanı sıra bir çok toplum için kutsal bir değer taşırdı.
Çocugu olmayan çiftler , çocukları olana kadar evlerinde bir yapma bebek bulundururlardı.

Türkiyede bütün ülkelerde olduğu gibi oyuncak bebegin din ve sihirle iliçik bir yönü olmuş, genellikle yağmur duasında kullanılmış.Oyuncak bebekler, dünden bugüne baktıgımızda, kültürlerin yansıması olarak karşımıza çıkıyor.
Çocuklugumda hatırladıgım tek bir bebeğim vardı, ağlayan bebek.adı ağlayan bebekti ama ben ağlamasını istemezdim.ona büyük bir şevkat beslerdim.benim en iyi arkadaşım.!üzerindeki kıyafetleri ile türk kültürünü yansıtan, benimde aynını giymek için kıskandığım arkadaşım.!
Benim gibi, bir çok cocuk bebekleriyle bütünleşip onlara benzemek isterler.Peki şimdi cocuklarımız neye benzemeye çalışıyorlar sizce......?
Barbibie mi? süper man mi?

Çocuklarımıza, örnek olarak bilmedikleri, içinde yaşamadıkları bir kültürü sunuyoruz. O işlenmemiş beyinlerini başka kültürlerin yarattığı fikirlerle kirletiyoruz, buda yetmezmiş gibi birde politik çıkarlar uğruna onları kullanıyoruz.

Büyücülük te kullanılan bu küçük insan figürleri, hala günümüzde büyülemek ve etkilemek amacı ile kullanılmıyormu????

 
Toplam blog
: 14
: 1384
Kayıt tarihi
: 14.08.07
 
 

Uzun süredir medya sektöründe çalışıyorum, Sivas'da dogdum... İstanbulda yaşıyorum ..