Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '08

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Parola 869

Parola 869
 

Yeniden Merhaba,

Kısa bir molanın ardından tekrar bu sayfalara dönebilmenin mutluluğunu yaşıyorum. Ve bu platformu özleyebilmenin hazzını...

Ankara Ticaret Odası’nın, Başkan Sinan Aygün önderliğinde, uzunca bir süredir başlatıp yürüttüğü bir kampanyaya dikkatleri çekmek istiyorum, vermiş olduğum kısa aranın ardındaki bu ilk yazımda.

Genelde yaptığım gibi, bu yazı konumla ilgili de Milliyet Blog sayfalarında bir arama-tarama işlemi yaptım. Tekrara düşmeyeyim, daha önce mevzuu ele alan blog yazarlarımız varsa onlara da saygısızlık etmeyeyim anlamında.

Konu ile ilgili yazı yazan, görüş bildiren ve kampanyaya destek olan yazı ve yazarlarımız mevcutmuş. İlk ben yazamadığım için biraz canım sıkıldı ama Milliyet Blog platformunun derinlik ve enginliğini test etme, ölçüp biçme bağlamında da doğrusu karşıma çıkan manzara beni sevindirdi ve mutlu etti.

Konuyu yazılarında ele almış değerli blog yazarlarımızın affına sığınarak bir kere daha dikkatleri bu çabaya çekmek istiyorum...

* * *

Malumunuz, satın almış olduğumuz ve aklımıza gelebilecek tüm ürünlerin üzerinde ya da etiketlerinde çubuk çizgilerle kodlandırılmış çok haneli numaralar görürüz. Bu numaralar halk arasında “barkod numarası” olarak bilinir.

Barkod numarasının teknik ve beynelmilel adı “UPC” numarasıdır. Türkçe açılımını “<ı>birleşik üretim kodu” olarak yapabiliriz. Ve bu çok basamaklı numaranın her bir rakamı ya da rakam grubu belirli kıstasları ifade eder.

İşte efendim, satın almakta olduğunuz ürünün ülkemizde üretilmiş bir mamul olması konusunda, belirli bir hassasiyet taşıyorsanız, elinizi attığınız her şeyde “<ı>Çin malıdır” ibaresi görmekten bıkmış iseniz, çevrenizde sapır sapır dökülen işyerleri, teker teker kapanan fabrikalar, işsiz kalan yüz binlerce insanımız ve her geçen gün her bir tarafından dışarıya teslim olan ekonomik gidişatımız, sizi bir nebze olsun enterese ediyorsa; yapmanız gereken en basit işlerden biri, satın aldığınız ürünlerin barkod numarasına bakmak ve numaranın ilk üç basamağında “869” rakamını aramak olmalıdır.

UPC numarası “869” ile başlayan ürünler yüzde yüz yerli malıdır. Bizler tarafından üretilmekte, bizler tarafından satılmakta ve ödediğiniz her kuruş bu memleketin içinde kalmaktadır.

Parola 869, işaret memleket.

Dağlarına bahar gelmiş memleketimin, Sakarya gibi öz yurdunda garip, öz yurdunda parya olmaması adına, bir nebze olsun duyarlılık taşıyan gönül taşkını insanlarının dikkatlerine sunarım efendim.

Aşk olsun.

Not: Görsel obje, "www.diyemediklerim.com" adlı siteden alınmıştır.

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..