Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Patates Salatası İki Yıl Bekler mi?

Patates Salatası İki Yıl Bekler mi?
 


Naçizane Bendeniz, dün bu sayfalarda “Tavuğu Izgaraya Koymadan Önce” başlıklı bir damak keyfi yazısı yayınladım. Okuyanlar hatırlayacaklardır, daha sonra da, yapmış olduğum iki salatayı anlatacağım diye söz verdim. Bunlardan ilki “patates salatası” idi...


Yeni bir yazı yazmadan ya da yayınlamadan önce; bu platformda, ele aldığım konuyu Benden önce yazan-çizen yazarlar var mı düşüncesiyle ve hep yaptığım gibi kısa bir araştırma yaptım. Bir de ne göreyim? İki sene önce, ben zaten yazmışım patates salatası hakkındaki düşüncelerimi. Geçen akşam sofraya koyduğum salatam da neredeyse iki yıl önce “Patates Salatası mı, Kesinlikle Evet” başlıklı makalemde yazdıklarımın tıpkıbasımı olmuş. Güldüm, hoşuma gitti. Dileyenler buradan okuyabilirler.


Bir de o günlerde referandum varmış. Ben “hayır” diyeceğimi ilan etmişim bile çoktan cümle aleme. Ama konu patates salatası olunca kesinlikle evet dermişim. Kurguyu da böyle kurmuşum.


Yazıma, acayip güzel bir de görsel öge eklemişim. Yine aynısı kullandım. Bikinili patates...


Patates salatası iki gün bile beklemez ama yazısı iki yıl da bekler, yirmi iki yıl da, değil mi dostlar? Buradan o anlaşılıyor.


Ve o yazımda kullandığım bir paragraf var ki Bence, bu yemek-mutfak-gastronomi kültürümü, gurme yanımı özetlemiş;oradaki cümlelerimle, ehl-i keyif ve damak ehli tarafımın şöyle profilden, afili bir fotoğrafını çekmişim:


“<ı>Yemek yapmak bir sanattır. Yaratıcılık, özgünlük, estetik ve teknik donanım gerektirir. Tabi ki her şeyden önce de sevgi ve tutku. Bir ressamın ya da heykeltıraşın atölyesi ne ise bir lezzet tutkununun mutfağı da odur.”


Sağlıklı, afiyetli, lezzetli günler dilerim.



Tüm YEMEK-MUTFAK-GASTRONOMİ-GURME KÜLTÜRÜ yazılarım için

İki sene önce bugün: Muhteşem Bir Diyet Yemeği

Üç sene önce bugün: Karşıyaka-Aksoy'da Bir Lezzet Durağı: Aytekin Usta

Üç sene önce bugün: Tılsımlı Göl

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..