Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '11

 
Kategori
İlişkiler
 

Poyraz, martılar ve denizkızı

Poyraz, martılar ve denizkızı
 

Net'ten


Sözleşmeden buluşuverdik, benim geçmişimi bıraktığım ama onun geleceğini kurduğu sahil kasabasında.

Ardından poyrazın kucakladığı, martıların neşelendirdiği sahildeki çay bahçesinde bulduk kendimizi. İlk şaşkınlığı atlattıktan sonra vefasızlıkla suçladı beni sonra da çok değişmiş olduğumu söyledi.

-“Ellerini unutmadım hiç hala güzel mi “diye sordu

Bakmak için tuttuğunda değişmiş bulmasından korktum nedense. Onunkiler ise sıcacık ama çok yabancıydılar bana.

*

Bizimde okuldan kaçış hikâyemiz vardı herkesinki gibi. Ama biz sadece okuldan değil yaşadığımız kasabadan da kaçmıştık yakındaki bir sahil köyüne, birkaç saatliğine. Hatırlattı o günü gülümseyerek. Macera arayan ruhumuza ne kadar iyi geldiği unutmamıştım, ayrıntıları ve beraberimizdeki arkadaşları unutmuş olsam da.

*

-“Çok zaman geçti” dedim.

Yaşadıklarımın her birini zamanında özenle katlamış, bohçalamış anılar sandığın en dibine yerleştirmiştim.Ben en dipteki anıları zamansız ve hazırlıksız ortaya çıkarmanın zorluğunu yaşarken, o paylaşmanın coşkusu içindeydi.

-“Benim için de çok zaman geçti” dedi.

Zaman algısı, hepimiz için farklı hızlarda akıyor olsa da çok zaman geçmişti gerçekten.

-“.Ben hiç düşünmemiştim gitmeyi. Sense hep gitmek istemiştin.Yine bir sonbahardı gittiğinde tıpkı bugün gibi.Önceleri buraları sevmediğini düşünmüştüm.Çok sonra anladım nedenini” diye devam etti.

-“Haklısın tek isteğim buydu” dedim sessizce.

Şaşkınlığıma merak da eklenmişti, üstelik duygularım da kontrolden çıkmıştı. Hiç söylemediği sözleri söylemesi şaşırtmıştı beni.

Buruk bir gülümsemeyle devam etti, tek yanağındaki belli belirsiz çıkan gamzeyi daha önce hiç fark etmediğimi düşündüm.

-“Sen benim için, küçük bir denizkızıydın” dedi biraz mahcup.

-“Denizkızı mı?” diye tekrarladım yanaklarımın kızarmasına engel olmaya çalışarak.

-“Evet.Hani herkesin bildiği, dünyayı görmeyi çok isteyen denizkızı!!!”

-“Merak ettiğin farklı dünyaları keşfedip mutlu oldun mu? Buraları özledin mi?”diye sordu gözlerini kaçırarak.

*

-"Hem çok mutlu oldum hem de çok mutsuz" demek istesem de sadece “Evet” dedim.

Ve en çok martıları özlediğimi söyledim..

*

Kasım 2011 / Kurşun

 

 

 
Toplam blog
: 193
: 998
Kayıt tarihi
: 13.01.10
 
 

Kırklı yaşlarda başladığım yazma serüvenine elli li yaşlarda da devam etmeye çalışıyorum. Ünivers..