Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '08

 
Kategori
Haber
 

Recep İvedik Yüzünden Turkcell'i Bıraktı! Ya Ben?

Recep İvedik Yüzünden Turkcell'i Bıraktı! Ya Ben?
 

resim: ensonhaber.com


Bir tüketici olarak restimi çekiyorum

"Eğer müşterisi olduğum "Cep telefonu" şirketi... İmajını "Recep İvedik" tiplemesine bağladıysa...
5 milyon kişi izlemiş kardeşim... Boru değil" yaklaşımı, bu şirketin hareket noktası olabiliyorsa... "Kalitesiz mizah" ya da "Düşük beğeni düzeyi" bu şirketin umurunda bile olmuyorsa...

Bu şirket, mizah anlayışı "Yellenene gülmek" seviyesinde olanlar üzerine oynamayı kendine yakıştırıyorsa... Hedef kitleleri buysa... Ben bu hedef kitlenin içinde daha fazla yer alamam...

Benim açımdan iş bitmiştir... "Recep İvedik" tiplemesinin imajını belirlediği bir telefon şirketiyle daha fazla vakit kaybedemem... Her şeyi göze aldım: "Yeni numaram şudur" diye sağa sola mesajlar atmayı göze almış durumdayım... Bana ulaşması gerekenlerin ulaşamaması riskine de katlanacağım...

Ve diyorum ki: Recep’ini de, tahammülsüz Şahan’ını da, Recep’in tavuğunu da, 5 milyon izleyicini de, gişeni de, Doğa’nı da, 0533’ünü de... Al ve git başımdan..."

Hürriyet gazetesinden Ahmet Hakan’ın düşüncelerine aynen katılıyorum. Ancak telefon numaramı değiştirme konusunda onunla hemfikir değilim.

Benim de telefonum “0532…” diye başlıyor. Ancak Turcell, bu tepkileri alıp reklam filmlerinde eskisi gibi daha seçici olmalıdır.
Hani Turkcell’in ilk yıllarındaki “Özgür Kız” reklamını hatırlarsınız. Çok hoştu.

Diğer telefon operatörlerine göre daha zengin ve elit gruba hizmet verdiğini düşündüğüm Turkcell, reklamlarında tiksindirici bir tipi, Recep İvedik’i oynatmamalıydı. Acaba Turkcell, Recep İvedik’in temsil ettiği sosyal çevreleri bu reklamla mı kazanmak istiyor? Kemal Sunal'ın, sahte mallar üreten bir şirketin reklam yıldızı olduğu filmini hatırladım nedense...

Ticarette elbette serbest piyasanın gerekleri olacak!...

Ancak bazı markalar müşterileriyle bütünleşmiş, müşterilerine kendi kimliklerini giydirmiş veya müşterilerinin kimliklerini taşıyarak büyümüştür. İşte Turkcell de bunlardan biridir.

Hatırlar mısınız, bir zaman “0532” hatlar karaborsa olmuştu. Bir ayrıcalıktı bu hatlara sahip olmak… Hey gidi günler...

Diğer operatörlerin o kadar uygun kampanyalarına rağmen Turkcell’de ısrar eden müşterilerine Turkcell bunu yapmamalıydı.

Peki ben neden Turkcell’de ısrar ediyorum. Diğer operatörlere göre hâlâ kapsama alanı en genişi de ondan! Uzun yolda, köyde…vs.

Avea hattım da var benim! İki hat iki telefon! İki masraf! Hep Turkcell yüzünden!...

Baskılara dayanamadım aldım! Bir de ucuz bir telefon cihazı…

Genellikle memur kesimin kullandığı Avea’yı geniş bir öğretmen çevresine sahip biri olarak almak zorunda kaldım. Hattımız Turcell diye kimse telefonla aramıyordu beni.

Şimdi Avea hattım işlenmekten ışıldıyor. Ne çok arayanım varmış meğer! Turkcell yüzünden aramamışlar beni ve ben de fark edememişim!

 
Toplam blog
: 143
: 2341
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

Bu âlem içinde aileme zaman ayırmak, gezmek, okumak, fotoğraf çekmek, resim çizmek ve iş hayatı h..