Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Sen de benim gibisin İstanbul' um

Sen de benim gibisin İstanbul' um
 

Seninle o kadar çok ortak yanımız var ki. Yağmur yağıyor yine sana. Kafam karmakarışık seninki gibi. Yıkasan düşüncelerimi, bu belirsizlikten kurtarsan beni.

Şehrim, alınyazım! Çamurla yazma kaderimi, umutlarıma karıştırma pisliğini. Kaldır sis perdeni gecemdem. Bırak güneşi üstüme, aydınlansın, bu karanlıklar bitsin. Umutlarım gündüz olsun..

Sisler ülkesi, sen de geceleri benim gibi yapayalnızsın. Arka sokakların bomboş, tenha, ürkütücü ve hayallerini yarına ertelemiş sokak lambaların aydınlatıyor ümitsizce mozaik caddelerini.

Sen de benim gibisin İstanbul' um. Kapıların açık ardına kadar, yenilik beklersin, güzel günler beklersin geleceği hayal ederek. Fakat arka kapıların hep kapalıdır. Kolay kolay atmazsın geçmişini, tekerrür eden tarihini.

Sen de benim gibisin İstanbul' um. Bir yaprak düşüyorsa ağacından, yahut bir papatya soluyorsa toprağında üzülüyorsun. Bir başka bakıyorsun dünyaya, daha da hüzünlü oluyor görkemli boğazın.

Sen de benim gibisin İstanbul' um. Çocukluğunu hiç yaşayamadan yaşlanıvermemenin yorgunluğu var üzerinde. Ne zaman bir çocuk en kalabalık caddelerin sokak lambasında derslerini yapsa ya da en kuytu köşelerinde hayata küsmüş biri intihara kakışsa gencecik yaşında, yahut da göç etmiş bir aile düşşe, ilk başta umutsuzca bakıyorsun geleceğe, sonra unutuveriyorsun balık hafızasıyla. Ya da unutmuş görünerek acımasızca devam ediyorsun kendini yemeye ve avlanmaya.

Sen de benim gibisin İstanbul' um. Kalabalıksın, cıvıl cıvılsın, göz kamaştırıyorsun ve hayallere daldırıyorsun en umulmadık anlarda. Ama hiçbir zaman gerçekleştiremiyorsun hayallerini, umutlarını, geleceğini ve mutlu olamıyorsun ya da tadını çıkaramıyorsun var olmanın.

Ve ''saçların kardeş kokuyor'' desede bir yazar, aslında saçların kan kokuyor,

nefret kusuyor hayata

güzel İstanbul' um.

 
Toplam blog
: 17
: 4827
Kayıt tarihi
: 16.08.07
 
 

2003 Marmara Üniv. mezunuyum. Okuyan, gezen, hayatı seven biriyim. İstanbul'da sınıf öğretmenliği ya..